مدیرکل بنیاد شهید گیلان خبر داد؛

معرفی ۸۶۰ نفر از فرزندان ایثارگران به دستگاه‌ها برای استخدام | گیلان؛ پیش‌رو در ساماندهی گلزارها

عبدالله پاکاری در آیین تجلیل از جمعی از خبرنگاران و پیشکسوتان عرصه رسانه گفت: خبرنگاران عوامل موثر ایفای نقش در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی هستند و با تعهد به تکلیف، در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خدمت می‌نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عبدالله پاکاری امروز (یکشنبه، ۱۷ مرداد) در آیین تجلیل از جمعی از خبرنگاران و پیشکسوتان عرصه رسانه با گرامیداشت یاد و نام همه شهدا به ویژه شهدای خبرنگار بیان کرد: به مناسبت سالروز شهادت شهید صارمی ۱۷ مرداد روز خبرنگار نامگذاری شده است که این روز فرصتی است تا زحمات تلاشگران این عرصه راپاس بداریم و قدردان این عزیزان باشیم.
وی افزود: اعتقاد ما بر این است که خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه از جمله کسانی هستند که در همه رخدادهای تلخ و شیرین جامعه به نوعی مرتبط می‌باشند و اگر ما رسانه را که یک شاخص و اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی را یکی از نمادها و شاخص‌های رشد و تعالی جامعه بدانیم که اینگونه نیز است، پس خبرنگاران سربازان و یا عوامل موثر ایفای نقش در این حوزه هستند و با تعهد به تکلیف، در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خدمت می‌نمایند.
پاکاری ادامه داد: در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت شاید موثرترین نقش را خبرنگاران ایفاء می‌نمایند که در طول سال به ما کمک می‌کنند تا ما بتوانیم اصلی‌ترین مأموریت خود را به نحو احسن پیش ببریم چرا که اگر نقش قلم و حتی خیلی مواقع حساسیت و تذکرات اصحاب رسانه نباشد چه بسا ما نتوانیم وظیفه اصلی خود را به شایستگی انجام دهیم.
وی در ادامه با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه‌های فرهنگی و به ویژه در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تا کنون اقدامات خوبی انجام داده است اظهار کرد: استان گیلان از استان‌های پیش‌رو در عرصه دفاع مقدس بوده و حدود چهار درصد ایثارگران کشور از استان گیلان بوده و در تمامی حوزه‌های دفاع مقدس، جبهه مقاومت و دفاع از حریم اهل بیت (ع)، واقعه منا و… استان گیلان عزیزانی را تقدیم ارزش‌ها و حفظ و اعتلای نظام داشته است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی و در تولید آثار فرهنگی طی سال‌های اخیر با کمک همه فعالین حوزه فرهنگی اقدامات خوبی انجام شده است گفت: گرچه شرایط کرونا مقداری فعالیت‌های میدانی را تحت الشعاع قرار داد ولی با این وجود این محدودیت‌ها باعث نشد که در فعالیت‌های لطمه جدی وارد شود بلکه ما از این وضعیت به عنوان یک فرصت در جهت اعتلای برنامه‌های خود استفاده کردیم.
پاکاری اضافه کرد: امروزه بخش قابل توجه‌ای از فعالیت‌ها و برنامه‌های یادواره شهدا به صورت تلویزیونی برگزار می‌شود که همکاری بسیار مطلوبی در استان در این بخش وجود دارد.
وی ادامه داد: در بحث بهره مندی از وصیت نامه‌های شهدای عزیز به لحاظ اعتقادی که به اثرگذاری این گنجینه موثر داریم سومین جلد وصیت نامه کامل شهدای استان را در سال جاری رونمایی خواهیم کرد و در سه ماهه اول امسال ۲ نماهنگ در استان رونمایی شد و تا پایان سال نیز تولید سه نماهنگ و ۲ سرود نیز در دستور کار است قرار دارد.
پاکاری اظهار کرد: در بخش فعالیت‌های مذهبی و قرآنی ۵۷ حسینیه مربوط به ایثارگران و خانواده‌های معزز شهدا در استان فعال هستند و فعالیت‌های مطلوبی نیز در حوزه‌های علوم قرآنی با کسب عناوین برتر استانی و کشوری برای ایثارگران رقم خورده است.
وی با توجه به ضرورت خدمات بهداشتی و درمانی به جامعه ایثارگری نیز اظهار کرد: برنامه‌های تحولی خوبی در سال‌های اخیر اجرا شده که بخش قابل توجه مشکلات و معوقات مالی بنیاد طی دو سال اخیر با حمایت‌های مسئولین مرتبط و تخصیص اعتباراتی که انجام شد مرتفع گردید، که یکی از آن‌ها بدهی به مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه دی بود که خدمات‌رسانی در حوزه درمان با چالش مواجه بود که امروز می‌توان گفت تقریبا بدهی‌های بنیاد چه در بخش‌های درمانی، آموزشی و جامعه هدف و… بروزرسانی شده است.
وی در ادامه همچنین به پیگیری اجرای بخشی از قوانین مسکوت مانده مربوط به ایثارگران از سال‌های گذشته اشاره و بیان داشت: اجرای طرح قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران برای جانبازان حالت اشتغال، طرح همسان‌سازی حقوق خانواده‌های شهدا، استخدام فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد، تبدیل وضعیت فرزندان شهدا و فرزندان ایثارگر در دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی، خودروی جانبازان، حقوق پرستاری والدین و مستمری کمک معیشت برای جانبازان زیر ۲۵ درصد و… از جمله فعالیت‌هایی است که از سال گذشته در حال انجام است که ارتقایی را در سطح معیشت ایثارگران ایجاد کرد.
پاکاری گفت: در بحث مسکن و اشتغال نیز تفاهم نامه‌ای که با استاندار امضا شده بود بر اساس آن قرار بر این شد ۱۵۰۰ نفر از ایثارگران بتوانند خدمات مسکن خود را دریافت کنند و ۲هزار اشتغال ایجاد شود که در جهت تحرک بیشتر و مضاعف‌تر در تسریع سرویس دهی به ایثارگران توانستیم تا به امروز ۴۰ درصد تعهد در تفاهم نامه مسکن تحقق پیدا کرده و بخش قابل توجه‌ای هم از آن توافق نامه بستر و زمینه سازیش فراهم شده است و پیش بینی ما این است که بتوانیم در فرصت مناسب تمامی تفاهم نامه را به اجرایی نماییم.
وی اضافه کرد: در حوزه اشتغال وضعیت مطابق تفاهم نامه و بهتر از مسکن بوده و در آنجا نیز طبق زمانبندی و تعهداتی که در تفاهم نامه استانی پیش بینی شده بود، پیش رفته است.
پاکاری اظهار کرد: امروزه بخش قابل توجه‌ای از فرزندان ایثارگران در جهت بند «و» ماده ۴۴ و بند د تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ پیگیر تبدیل وضعیت استخدامی خوددر دستگاه‌ها هستند که در استان گیلان تا به امروز ۸۶۰ نفر را به دستگاه‌ها معرفی شده و امیدواریم دستگاه‌ها سریعتر بتوانند تبدیل وضعیت این عزیزان را مطابق قانون انجام دهند.
وی در خصوص ساماندهی گلزار شهدای استان نیز با بیان اینکه جز استان‌هایی پیش‌رو در بحث ساماندهی گلزارها هستیم و از طرفی به دلیل وضعیت آب و هوایی نگهداری و بهسازی مزار متبرک شهدا نیز باید در اولویت قرار گیرد، افزود: امیدواریم دستگاه‌های متولی وظایف قانونی خود را در جهت حفظ و نگهداری گلزارها به انجام رسانند.
پاکاری با تاکید بر اینکه گلزار شهدا و تابلو تمثال‌های مبارک شهدا در سطح شهر از جمله نمادهای فرهنگ ایثار و شهادت هستند بیان کرد: ما در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه داریم از این ۲ نماد اصلی که از افتخارات هر استان و تک‌تک شهروندان است به نحو احسن نگهداری کنیم.
وی اظهار کرد: فرایند نگهداری و مراقب گلزارها مطابق قانون بعد از ساماندهی مشخص است ولی کم توجهی در نگهداری آن‌ها باعث می‌شود که گلزارهای ما رفته رفته در ردیف گلزارهای نیازمند توجه و بازسازی مجدد قرار بگیرد.

Share