رئیس پلیس فتا گیلان خبر داد:

شناسایی عاملان انتشار تصاویر غیراخلاقی در اینستاگرام

سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر، رئیس پلیس فتا استان گیلان از شناسایی عاملان انتشار تصاویر غیر اخلاقی در اینستاگرام، خبر داد و افزود: ضرورت دارد افراد، آگاهی کافی از این نوع فضاها کسب کنند زیرا برخی از آسیب‌های فضای مجازی غیرقابل جبران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس پلیس فتا استان گیلان از شناسایی عاملان انتشار تصاویر غیر اخلاقی در اینستاگرام، خبر داد.

سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر اظهار داشت: در راستای ارتقاء امنیت اخلاقی و اجتماعی جامعه و رصد فضای مجازی، یک پیج غیراخلاقی در اینستاگرام شناسایی شد که اقدام به انتشار عکس و فیلم‌های غیراخلاقی در فضای مجازی می‌کرد.

وی تصریح کرد: بعد از اقدامات تخصصی و فنی کارشناسان پلیس فتا، دو متهم ۱۹ و ۲۱ ساله این پرونده مورد شناسایی قرار گرفت و برای بررسی بیشتر با هماهنگی قضایی به پلیس فتا احضار شدند.

رئیس پلیس فتا گیلان افزود: متهمان پس از مشاهده مستندات و ادله جرم به بزه انتسابی اعتراف و هدف خود از این کار را جذب مخاطب عنوان کردند و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام انتظامی‌ عدم آگاهی از قوانین جرایم رایانه‌ای را یکی از دلایلی اصلی این نوع جرایم عنوان کرد و گفت: ضرورت دارد افراد، آگاهی کافی از این نوع فضاها کسب کنند زیرا برخی از آسیب‌های فضای مجازی غیرقابل جبران است.

سرهنگ نقی مهر در پایان از شهروندان خواست در صورت مواجهه با موارد مشکوک و وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

Share