رئیس پلیس فتا گیلان خبر داد:

دستگیری عامل کلاهبرداری در سایت دیوار در ماسال!

سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر، رئیس پلیس فتا استان گیلان از دستگیری فردی که با درج آگهی دروغین در سایت دیوار از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد در شهرستان ماسال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس پلیس فتا استان گیلان از دستگیری فردی که با درج آگهی دروغین در سایت دیوار از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد در شهرستان ماسال خبر داد.

سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه برای خرید تلفن همراه دسته دوم به سایت دیوار مراجعه و فروشنده با هدایت وی به یک صفحه جعلی اینستاگرام پس از جلب اعتماد مبلغی بابت بیعانه دریافت و پس از آن دیگر پاسخگو نبوده، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی، متهم این پرونده را در شهرستان ماسال شناسایی و با هماهنگی قضائی وی را دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا استان گیلان با اشاره به اینکه پرونده این فرد تاکنون بیش از ۱۰ شاکی دارد و تعداد آن‌ها همچنان در حال افزایش است گفت: متهم ۲۷ ساله در تحقیقات پلیس همه چیز را انکار کرد اما پس از مشاهده ادله دیجیتال جمع‌آوری شده به جرم خود اقرار کرد.

این مقام انتظامی از مردم خواست، خریدهای اینترنتی خود را از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد انجام داده و از پرداخت بیعانه قبل هرگونه خرید در فضای مجازی جداً خودداری کنند.

سرهنگ نقی‌مهر در پایان گفت: مردم در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، آن را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.

Share