استقرار ۵۰ پایگاه ثابت پلیس در تفرجگاه‌های گیلان

به گزارش دیار میرزا به نقل از  خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم قائدرحمتی امروز در جریان بازدید از گشت‌های انتظامی استان با اشاره به اهمیت حفظ امنیت گیلان، اظهار کرد: برای تأمین نظم، امنیت و آرامش ایام نوروزی، هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های امداد و نجات، فرهنگی، اصناف و … صورت گرفته و اشکالات سال‌های قبل نیز برطرف شده است. […]

به گزارش دیار میرزا به نقل از  خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم قائدرحمتی امروز در جریان بازدید از گشت‌های انتظامی استان با اشاره به اهمیت حفظ امنیت گیلان، اظهار کرد: برای تأمین نظم، امنیت و آرامش ایام نوروزی، هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های امداد و نجات، فرهنگی، اصناف و … صورت گرفته و اشکالات سال‌های قبل نیز برطرف شده است.

وی، به‌کارگیری ۴۵۰ گشت در امور انتظامی، بالغ بر ۴۰۰ گشت در امور پلیس راه، استقرار ۵۰ ایستگاه ثابت در تفرجگاه‌ها و مناطق شلوغ و استفاده از هشت هزار نیروی انسانی را نشانه آمادگی پلیس برای تأمین امنیت قابل قبول در استان نامید.

فرمانده انتظامی گیلان، اقدام‌های فرهنگی مانند تهیه و تکثیر سی‌دی‌های آموزشی، حضور کارشناسان در مدارس، نصب بنر، توزیع بروشور را از دیگر اقدام‌های نوروزی انتظامی استان ذکر کرد.

وی، اعزام تیم‌های نظارتی برای نظارت بر عملکرد پلیس را از دیگر اقدام‌ها برای ارائه خدمات مطلوب در جامعه بیان کرد.T80588588-3814854

قائدرحمتی در ادامه از کاهش ۱۰۰ درصدی جرایم خشن مهم سال ۹۱ نسبت سال ماقبل خبر داد و یادآور شد: در نیمه دوم سال ۹۱ با افزایش هفت درصدی سرقت خرد مواجه شدیم که می‌تواند ناشی از تورم و دیگر مؤلفه‌ها باشد.

وی افزایش ۱۴ درصدی دستگیری متهمان در زمینه جرایم خرد را نشانه تلاش پلیس برای تأمین امنیت جامعه دانست و تصریح کرد: تعامل مردمی با نیروی انتظامی موجب شده که پلیس در پیشگیری بسیاری از ناهنجاری‌ها موفق شود.

قائدرحمتی خاطرنشان کرد: امیدواریم به دنبال این تعاملات روند ضریب امنیت در جامعه ارتقا یابد.

وی درباره وضعیت حوادث رانندگی گیلان در سال گذشته، متذکر شد: در سال ۹۱ پلیس در حوزه درون شهری با کاهش ۳۷ درصدی تصادفات و در حوزه برون شهری با افزایش ۲۰ درصدی تصادفات مواجه شد که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه ۶۰ درصد خودروهای تصادفی متعلق به گیلان است، افزود: بیشتر این تصادفات در جاده‌های فرعی رخ داده است که باید نقش عامل انسانی، وسیله نقلیه، جاده و نحوه امداد و نجات را در وقوع و تأثیر سانحه تصادف مورد ارزیابی قرار داد.

وی با اشاره به اینکه ارتقای فرهنگ نقش زیادی در استفاده عامل انسانی از وسیله نقلیه دارد، اذعان کرد: پلیس نیز در این راستا اقدام‌های خوبی انجام داده و واحدهای فرهنگی و رسانه‌ای باید در این زمینه دخالت بیشتری داشته باشند.

قائدرحمتی، مردم را تکمیل‌کننده تمام طرح‌های امنیتی پلیس دانست و گفت: این امر موجب ارتقای امنیت در جامعه شده است.

فرمانده انتظامی گیلان در پایان افزایش ۱۱ درصدی کشف مواد محترقه که بیش از یک‌میلیون عدد بوده را نشانه تلاش پلیس برای امنیت چهارشنبه آخر سال برشمرد.

Share