رییس پلیس گیلان:

برخورد پلیس گیلان با ناهنجاری‌های چهارشنبه آخر سال

دیارمیرزا: فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان گفت: پلیس تمام توان خود را در ایام نوروز برای حفظ جان مردم ، برقراری نظم و امنیت و کاهش تصادفات به کار می گیرد.

به گزارش دیارمیرزا به نقل از ایرنا، سردار ‘ابراهیم قائدرحمتی’ روز دوشنبه در نشستی خبری با رسانه های گروهی استان، بر ضرورت تلاش برای حفظ جان مردم و رعایت قانون تاکید کرد و عنصر انسانی را در رانندگی بازدارنده ترین عامل دانست.

وی افزود: دراین زمینه باید فرهنگ سازی و اقدامات جدی از سوی دستگاه های فرهنگی بخصوص رسانه ها انجام گیرد که در این مورد نیروی انتظامی تمام توان خود را به کار گرفته تا جان همشهریان و هموطنان حفظ شود و کسی در تصادف جانش را از دست ندهد.T80588588-3814854

فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان بر ضرورت تدوین برنامه های مستمر و مداوم در این زمینه توسط دستگاه های فرهنگی برای بیشترین تاثیرگذاری تاکید و خاطرنشان کرد: اگر رانندگان، فرهنگ ترافیکی و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و رفتاری قانومند داشته باشند؛ می توان با حداقل امکانات درمانی، کمترین تصادفات را در سطح جاده ها شاهد بود.

سردار قائدرحمتی یادآور شد: هماهنگی های خوبی با دستگاه های حوزه امنیت و نهادهای فرهنگی برای برقراری نظم در ایام نوروز در گیلان انجام شده و در این میان، همکاری مردم در این زمینه نقش برجسته و مهمی دارد.

وی با ارائه گزارش آماری از تصادفات سال جاری گفت: تصادفات درون شهری گیلان در سال جاری ۳۷ درصد کاهش و در بخش برون شهری آمار فوت شدگان ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته که بر اساس این آمار، در سال ۹۱ در جاده های استان ۷۰۰ نفر جان خود را در تصادفات برون شهری از دست داده اند.

وی با اشاره به گردشگرپذیر بودن گیلان افزود: افزون بر ۶۰ درصد این تصادفات توسط خودروهای استان و بیشتر در جاده های فرعی و از سوی بومی ها صورت گرفته است.

به گفته سردار قائدرحمتی؛ ۵۰درصد فوت شدگان را مجروحانی تشکیل می دهند که یا در حال انتقال به بیمارستان فوت شده و یا در مراکز درمانی جان خود را از دست داده اند.

وی با آرزوی نوروزی پرنشاط توأم با رعایت قانون و احترام به دیگران برای همه بخصوص مسافران نوروزی خاطرنشان کرد: آگاه کردن مردم به قانون و مقررات راهنمایی و رعایت آن، نقش موثری در حفظ جان مسافران و شهروندان دارد و رسانه ها باید در این زمینه برنامه مدون، مستمر و مداومی داشته باشند تا در جامعه تاثیرگذار باشند.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان با اشاره به آمادگی کامل پلیس بیان داشت: در این راستا، ۴۵۰ گشت سواره و پیاده در امور انتظامی و بیش از ۴۰۰واحد گشتی در بخش راهنمایی و رانندگی به طور شبانه روزی در استان، تامین امنیت جاده ها و حفظ جان مردم را برعهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز امسال، ۱۱ کاروان به فعالیت های پلیس راه افزوده شده و ۵۰ ایستگاه ثابت با نصب کانکس و چادر در تفرجگاه ها ، پارک ها و مکان های عمومی برای تامین امنیت مردم و مسافران مستقر شده اند.

وی به کارگیری هشت هزار نیرو برای برقراری نظم و امنیت در نوروز امسال و تامین امنیت قابل قبول برای شهروندان را یادآور شد و گفت: علاوه بر اقدامات عملیاتی، کارهای فرهنگی خوبی نیز همچون تکثیر هشدارهای پلیسی در قالب لوح های فشرده، تهیه و چاپ بروشور، توزیع نقشه استان و در اختیار گذاشتن تلفن های اضطراری نیز انجام شده است.

سردار قائدرحمتی اضافه کرد: در موضوع سرقت های خشن در گیلان، نگرانی وجود ندارد و امسال سرقت های خشن و مسلحانه در استان ۱۰۰درصد کاهش داشته و در بخش سرقت های جزء نیز هفت درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: در شش ماه نخست امسال در بخش مواد مخدر کاهش ولی در شش ماه دوم ۱۴ درصد افزایش کشفیات داشته ایم.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان همکاری مردم با پلیس را بسیار مهم دانست و افزود: حدود ۴۵ درصد کشفیات دستگاه های گیرنده ماهواره از سوی خانواده ها و خود مردم اطلاع داده شده است.

وی اضافه کرد: تعامل خوب و مناسبی بین مردم و پلیس در گیلان وجود دارد و باید توجه داشته باشیم که نظم و امنیت در جامعه، با تعامل مردم و پلیس محقق شده و نیروی انتظامی به این مهم، اعتقادی راسخ دارد

Share