در نشست با مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور عنوان شد؛

از ۴۲۸ تعاونی ثبت شده در فومن تنها ۱۳۹ تعاونی فعال هستند

محسنی درباره وضعیت تعاونی های شهرستان گفت: در حال حاضر از ۴۲۸ تعاونی ثبت شده، تنها ۱۳۹ تعاونی فعال، ۱۴۱ تعاونی راکد و ۹۶ تعاونی نیمه فعال در شهرستان وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت اله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور جهت بررسی مسائل و رفع مشکلات تعاونی ها و دریافت تسهیلات در شهرستان های فومن و شفت حضور یافت.

خلیل بهروزی فر نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: پرداخت تسهیلات کم بهره به تعاونی ها موجب پایداری و ثبات دهی به مشاغل و تولید در شهرستان های فومن وشفت خواهد شد.

وی افزود: بسیاری از تعاونی ها در حالت نیمه راکد یا تعطیل قرار دارند.

نماینده فومن وشفت بر لزوم همکاری بانک ها با بخش تعاون تاکید کرد و افزود: بانک توسعه تعاون همواره حامی بخش تعاون در کشور بوده است.

بهروزی فر ادامه داد: بنده امیدوارم سفر شما منشا خیر برکت برای هر دو شهرستان باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: بخشی از معضل بیکاری را می تواند تعاونی ها حل نمایند؛ امروز تعاونی ها یا درحال فعالیت یا غیر فعالند یا راکد.

وی افزود: از مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور انتظار داریم تسهیلات کم بهره در اختیار واحد های تولیدی قرار بدهند و همچنین وام های با نرخ پایین ضروری است.

از ۴۲۸ تعاونی ثبت شده در فومن تنها ۱۳۹ تعاونی فعال هستند

محمدرضا محسنی نیز اظهار کرد: اکنون لازم است همسو با تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی، از تعاونی ها به منظور توسعه و اشتغالزایی در سراسر کشور استفاده کنیم.

فرماندار فومن یادآور شد: عدم نظارت کافی باعث شد سیاستگذاری های مربوط به بخش تعاونی ها به نتایج مورد انتظار نرسیده و ضرورت دارد با برنامه ریزی، نسبت با احیای بخش تعاون اقدام شود.

وی افزود: شهرستان فومن در بخش تعاونی سابقه خوبی دارد، اما عدم حمایت کامل موجب شد این تعاونی ها نتوانند به اهداف تعیین شده برسند.

محسنی در پایان درباره وضعیت تعاونی های شهرستان گفت: در حال حاضر از ۴۲۸ تعاونی ثبت شده، تنها ۱۳۹ تعاونی فعال، ۱۴۱ تعاونی راکد و ۹۶ تعاونی نیمه فعال در شهرستان وجود دارد.

بانک توسعه تعاون دارای ۴۵۰ شعبه است

مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور نیز اظهار کرد: این بانک جوان ترین بانک دولتی کشور است، ۱۲ سال عمر دارد و زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می باشد.

حجت اله مهدیان افزود: این بانک دارای ۴۵۰ شعبه و ۴۵۰۰ نفر پرسنل با هدف توسعه بخش تعاون فعالیت می کند. میزان ۷۰ درصد از سبد تسهیلات این بانک به بخش تعاون اختصاص دارد.

وی افزود: اکنون ۹۵ هزار تعاونی فعال در کشور با ۱۷۰۰۰۰۰ عضو وجود دارد، در سال گذشته در استان گیلان مبلغ ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد و این رقم در سال جاری به طور شناور به ۷۵۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

مهدیان اظهار داشت: بانک توسعه تعاون در زمینه اشتغال پایدار روستایی، بانک عامل است. با توجه به پر شدن سهمیه استان در این حوزه، می توان از ظرفیت منابع ملی متمرکز برای دریافت تسهیلات و اختصاص با استان استفاده کرد.

وی افزود: این بانک همچنین از بانک های عامل در صندوق توسعه ملی است و علاوه بر وام های دارای نرخ سود پایین ۴ درصد، وام های ۱۲ تا ۱۶ درصد نیز پرداخت می کند. همچنین بخش دیگری از منابع تسهیلات این بانک، منابع داخلی آن با نرخ ۱۸ درصد است.

در ادامه این جلسه، مسئولان با حضور در شرکت تولیدی شهاب شیمی در شهرک صنعتی کوچیچال فومن از عملکرد این واحد صنفی بازدید و درخصوص ارائه تسهیلات جهت ادامه تولید این شرکت تصمیم گیری کردند.

Share