فرماندار فومن در دیدار جمعی از جوانان گیلانی حامی تدبیر و امید

روحانی را تنها نگذارید/ عملکرد دولت یازدهم به اندازه ای مثبت بوده که افکار عمومی برای یک دوره دیگر به دولت اعتماد کننند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مومنی زاده گفت: اگر یک نگاه گذرا و اجمالی به وضعیت کشور در دوره پیش از این دولت و دوره فعلی داشته باشیم عملکرد و تغییرات به اندازه ای مثبت و مثمر ثمر بوده که افکار عمومی را اقناع می کند که این دولت باید بتواند یک دوره دیگر خدمت کند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عصر روز گذشته جمعی از جوانان گیلانی حامی تدبیر و امید با فرماندار شهرستان فومن دیدار کردند.c82da6ad-316b-416d-8ee6-a8263a1dd23e

در این دیدار که در فضایی صمیمانه برگزار شد، میرشمس مومنی زاده فرماندار فومن ضمن خوش آمد گویی به حاضرین جلسه گفت: صحبتهای بسیارخوبی داشتید؛خیلی خوب است که این جلسات را ادامه بدهیم؛ بنده هم علاقمندم که بطور متناوب این جلسات ادامه داشته باشد و از نظرات شما استفاده کنم؛ چرا که از دیدگاه های شما هم در حوزه مسئولیت خودم استفاده میکنم و هم این مباحث را در جلسات رسمی و غیررسمی به مسئولان استان منتقل میکنم.

مومنی زاده در ادامه به گلایه های جمع حاضر بعنوان حامیان و دلسوزان دولت اشاره کرد و بیان داشت: مشکلاتی که مطرح کردید بحق است و من هیچکدام را رد نمی کنم چراکه واقعیت عینی جامعه ی ماست؛ اما اگر یک نگاه گذرا و اجمالی به وضعیت کشور در دوره پیش از این دولت و دوره فعلی داشته باشیم عملکرد و تغییرات به اندازه ای مثبت و مثمر ثمر بوده که افکار عمومی را اقناع می کند که این دولت باید بتواند یک دوره دیگر خدمت کند.

فرماندار فومن به تغییرات حاصل شده پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اشاره کرد و اظهار داشت: باید ببینیم شرایط ما در سیاست خارجی و عرصه بین المللی چگونه بوده و حالا چطور است‌، در گذشته ما متحمل شدیدترین تحریم ها بودیم از جمله تحریم های تجاری، بازرگانی، بیمه ای، تحریم بانکی و سایر تحریم های همه جانبه بطوریکه حتی نمی توانستیم نفت بفروشیم یا اگر نفتی فروخته می شد نمی‌توانستیم پول آن را دریافت کنیم و به داخل انتقال دهیم.

وی افزود: در حوزه اقتصادی حتما به خاطر دارید که شاهد تورم بالای۴۰ درصد و افزایش بعضا حتی۸۰ درصدی نرخ کالا و خدمات در کشور بودیم، رشد اقتصادی منفی و روند صعودی نرخ بیکاری نشان از عدم مدیریت صحیح و کارآمد در گذشته داشت؛ اما اکنون نرخ تورم به عدد تک رقمی نزدیک، نرخ بیکاری مهار شده و رشد اقتصادی هم مثبت شده است.

مومنی زاده همچنین به آرامش و ثبات حاکم در عرصه سیاست داخلی اشاره و خاطر نشان نمود: متاسفانه عده ای در کشور دوست دارند که همه مانند آن ها فکر کنند، یک رای و یک نظر داشته باشند، تنوع و تکثر سلایق را بر نمی تابند حال آنکه این نوع از نگاه سیاسی با اساس خلقت تطبیق نمی کند، اگر اینگونه بود و یا خداوند اراده می کرد همه انسان ها را به گونه ای خلق می کرد تا همه یک جور فکر کنند و یک نظر و رای واحد داشته باشند حال آنکهاساس آفرینشبر تنوع و تکثر بنا شده است و این تفاوت ها منشا رشد ،  ترقی و تعالی میگردد.

وی افزود: نحوه مدیریت آقای دکتر روحانی در ۳ سال گذشته به گونه ای بوده که ثبات، آرامش و نشاط را در داخل کشور حاکم‌کرده و تنوع و تکثر جریانات فکری، و نشاط و شادابی سیاسی به جامعه باز گشته است.

فرماندار فومن در ادمه صحبت های خود به محدودیت های ناشی از تحریم ها اشاره کرد و تصریح کرد: علیرغم همه مشکلات و موانع موجود که بر سر راه دولت وجود داشته اما در همین استان گیلان در هفته دولت سال گذشته ۱۳۰۰ پروژه با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومان و در ایام ‌دهه فجر نیز پروژه هایی با اعتباری بیش از این افتتاح شده که اکنون مردم از خدمات این پروژه ها بهره مند هستند.

مومنی زاده افزود: درهمین شهرستان فومن در هفته دولت گذشته۸۹ پروژه با ۳۸ میلیارد تومان اعتبار و در ایام دهه فجر گذشته۲۶۹ پروژه با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان برای خدمات رسانی به مردم افتتاح شده است.

مومنی زاده همچنین به پروژه عظیم گازرسانی در این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: با انجام این پروژه که اعتبار آن به تنهایی ۵۰ میلیارد تومان است تا یک ماه آینده۶۳ روستای باقی مانده از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند و دیگر هیچ شهر یا روستایی در فومن فاقد گاز نخواهد بود.وی به اعتبارات مصرف شده در خصوص ۶۰ کیلومترآسفالت راه روستایی،آبرسانی روستایی و شهری، پروژهمسکنمهر، پروژه پل ورودی فومن و سایر پروژه ها اشاره و اظهار داشت: خدمات انجام شده توسط دولت در شهرستان فومن را شما به استان و سراسر کشور تعمیم دهید تا ببینید که با همه مضایق و مشکلاتی که دولت داشته چه کار بزرگی را برای توسعه زیربنا ها و زیرساخت ها و توسعه ی خدمات عمرانی در کشور انجام داده است.

فرماندار شهرستان فومن به کاهش شدید صادرات و قیمت فروش نفت در دولت فعلی اشاره کرد و اظهار داشت: صادرات دولت از ۳میلیون بشکه در روز به کمتر از یک میلیون و قیمت آن نیز از ۱۲۰ دلار به حتی ۴۰ دلار تنزل یافته است. علی ایحال دولت در سراسر کشور در حال خدمت است واین خدمت در همه زمینه هاست برای مثال در بحث کاهش هزینه درمان که از شعار های آقای روحانی بود، اکنون هزینه درمان برای مردم به ۵ درصد رسیده و دولت میزان ۹۵ درصد از هزینه درمان را خود تامین می کند و این باوجود همه چالش هایی ست که دولت با آن ها مواجه می باشد.

وی به اتهاماتی که گاها از سوی بعضی افراد در واکنش به برجام نسبت به دولتمطرح می شود اشاره کرد و افزود: اگر در برجام توافقی بر خلاف منافع ملی صورت گرفته است پس چرا تندروهای داخلی درآمریکا تااین اندازه باآن مخالف هستند و رییس جمهورآمریکا را شدیدا تحت فشار قرارمی دهند. اگر اینگونه است پس اسرائیل غاصب چرابشدت با برجام مخالفت نموده و از توافق حاصله بیمناک است.

مومنی زاده به انتقادات غیر منصفانه ای که بعضا نسبت به دولت انجام می شود اشاره کرد و اظهار داشت: در مسیر تقابل با دولت بیکاری جوانان را بهانه می کنند. باید پرسید مگر همه جوانان در گذشته شاغل بودند و اکنون دولت فعلی آن ها را بیکار کرده است؟! مگر در زمانی که بیشترین درآمد نفتی تاریخ کشور را داشتیم همه ی صنایع و کارخانجاتمان فعال بوده و اکنون تعطیل یا غیر فعال شده اند؟!

وی در پاسخ به انتقادات حاضرین نسبت به ضعف تیم رسانه ای دولت گفت: بدنه دولت به طور کامل همراه آقای روحانی نیست و طبعاباید اصلاح و تقویت شود.

مومنی زاده در پایان صحبت های خود به مشکلات موجود در کشور در خصوص ساماندهی اقتصادی، بهبود معیشت مردم، اشتغال، مباحث مربوط به جوانان و بانواناشاره کرد و بیان داشت: البته بیان خدمات دولت به این معنا نیست که مشکلات و کاستی ها و نواقص در کشور نیست. هست. اما باید به دولت فرصت داد تا مشکلات مرتفع شود.

وی خاطرنشان کرد: البته بنده به عنوان فرماندار همانطور که انتخابات گذشته را در شهرستان قانون مدارانه، امانتدارانه و بی طرفانه برگزار کرده ام، در انتخابات آینده نیز به عنوان مجری اینگونه عمل خواهم کرد اما به شما می گویم که رمز موفقیت اتحاد در بین نیروهای همفکر و خودداری از تفرقه خواهد بود. بنابراین در جهت رشد و تعالی کشور محکم تر و امیدوارتر از گذشته دولت را تقویت کنید،آقای دکتر روحانی را برای خدمت به نظام و کشور حمایت کنید و او را تنها نگذارید.

tel final1

Share