افتخاری در نشست هم اندیشی با اعضای نظام مهندسی فومن

طرح پل ورودی فومن‌ برای مناطق بیابانی است و باید اصلاح شود

افتحاری با تصریح براینکه یکی از دلایل دیگر حضور بنده در کمیسیون عمران، حل معضل پل ورودی فومن است، متذکرشد: باید در فومن کارهای ماندگار و ارزشمند انجام دهیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی افتخاری امروز در نشست هم اندیشی با اعضای نظام مهندسی فومن با بیان اینکه اقتدار ایران در جامعه بین المللی بخاطر وجود تمدن و فرهیختگان بی شمار است، گفت: در حوزه سیاست گذاری و تصمیم گیری نیازمند همکاری و ایده پردازی جوانان متخصص هستیم.

نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس با تصریح براینکه ایران امروز نسبت به سال های گذشته پیشرفت های چشمگیری داشته است، افزود: پیشرفت ایران روز افزون بوده و در حال ادامه است.

وی با اشاره به اینکه مهندسان حوزه ساختمان در پیشرفت کشور نقش بسزایی دارند، خاطرنشان کرد: جایگاه و وضعیت شغلی مهندسان باید ارتقا یابد.

عضو کمیسیون عمران با یادآوری اینکه ایران در ساخت و سازها، از فرهنگ و تاریخ خود فاصل گرفته است، اضافه کرد: نا بسامانی های حوزه ساخت و ساز باید مورد بازنگری و بررسی قرار گیرد.

افتخاری با اشاره به اینکه در حوزه ساختمان و معماری باید پیشینه تاریخی مورد توجه قرار بگیرد، افزود: موانع های مختلفی در سال های گذشته موجب رکود ساخت و ساز در کشور شده اند.

وی با یادآوری اینکه ما میتوانیم با تلاش و پشتکار برای آینده بهترین برنامه ریزی ها را داشته باشیم، گفت: ایران در حوزه علم و دانش امروز در سطح دنیا حرف های زیادی برای گفتن دارد.

افتخاری با تاکید براینکه اگر صنعت ساختمان در کشور با رکود موجود ادامه کار دهد ۷۰ عنوان شغلی دچار رکود خواهد شد، خاطرنشان کرد: نیروهای انسانی و صنایع زیادی در حوزه ساختمان فعالیت دارند که باید با حمایت دولت تقویت شوند.

وی با بیان اینکه مهندسی سازی و علمی سازی ساختمان ها موجب افزایش روند صرفه جویی اقتصادی در ساخت خواهد شد، خاطرنشان کرد: معماری ایرانی و اسلامی باعث افتخار ایرانیان است.

افتخاری با بیان اینکه ساخت و ساز های منطبق بر تاریخ و فرهنگ موجب هویت بخشی به این صنعت مهم می شود، متذکرشد: ساخت و ساز های ما باید همگون و یکسان ساخت و بر پایه فرهنگ ایرانی اسلامی باشند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با تاکید براینکه سکان مدیریت شهری باید به دست جوان ها سپرده شود، افزود: حضور جوانان موجب رونق و توسعه شهر خواهد شد.

وی با تصریح براینکه جنگل ها در گذشته و با حضور مردم امنیت بیشتری داشتند، اضافه کرد: تجاوز های انسانی به حریم منابع طبیعی و محیط زیست، این عرصه را زخمی کرده است.

عضو کمیسیون عمران با یادآوری اینکه برای توسعه عمرانی شهرم در کمیسیون عمران عضو شده ام، افزود: نباید به نماینده مجلس نگاه ظاهری و گذری داشت.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با اشاره به اینکه باید به مسایل ها، نگاه تخصصی و زیربنایی داشته باشیم، ادامه داد: فومن از لحاظ زیر ساخت انرژی و عمرانی با کمبود های زیادی مواجه است.

طرح پل ورودی فومن‌ برای مناطق بیابانی است

افتخاری با تاکید براینکه افتخار روحانیت در حوزه عمران، ساخت سی و سه پل اصفهان است، گفت: بنده برای دردخواهی از مردم حوزه انتخابیه ام به کمیسیون عمران رفته ام.

وی با اشاره به اینکه بدون مشاوره عمرانی در مسایل عمرانی ورود نخواهم کرد، افزود: استفاده از جوانان متخصص، دغدغه مردم شهرستان است.

افتخاری با بیان اینکه پس از ورود ما به بحث پل ورودی، خیلی ها تازه متوجه وجود این سازه در این شهر شده اند، یادآور شد: برای حل معضل پل ورودی فومن بیش از ۵۰ جلسه تخصصی برگزار کرده ایم.

وی با تصریح براینکه یکی از دلایل دیگر حضور بنده در کمیسیون عمران، حل معضل پل ورودی فومن است، متذکرشد: باید در فومن کارهای ماندگار و ارزشمند انجام دهیم.

این مسئول با اشاره به اینکه مسئولان سازه های زییا را برای پایتخت می سازند و سازه های پژمرده را برای ما می سازند، ادامه داد: برای گرفتن حق مردم هرگز ساکت نخواهیم نشست.

عضو کمیسیون عمران با یادآوری به اینکه طرح پل ورودی فومن‌ برای مناطق بیابانی است، افزود: فومن با وجود این پل به مسیر گذر گردشگران تبدیل شده است.

 افتخاری با بیان اینکه برای اصلاح پل ورودی فومن پنج طرح‌ کارشناسی پیشنهاد کرده ایم، خاطرنشان کرد: مسئولان ذیربط این پروژه با اصلاح این طرح موافقت کرده اند.

وی با تاکید براینکه دکتر لاریجانی نیز برای اصلاح‌ پل ورودی فومن دستور داده است، متذکرشد: پل های زیادی در کشور به دلیل نبود دلایل کارشناسی تخریب شده اند که پل ورودی فومن نیز باید به همراه آن پروژه ها اصلاح شود.

عضو کمیسیون عمران با یادآوری اینکه مهندسان نباید نسبت به پروژه های شهرستان بی تفاوت باشند، گفت: نگاه تخصصی باید در اقدامات و پروژه حاکم باشد.

خدمت به مردم بزرگترین افتخار است

این نماینده با بیان اینکه در گذشته پروژه ها به فامیل های دور و نزدیک برخی مسئولان محول می شد، ادامه داد: تولدم در شهر جهانی فومن باعث افتخار بنده است و برای مردم این دیار از جان تلاش خواهیم کرد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با یادآوری اینکه برای پیشرفت باید نگاه های بلند مدت و رو به آینده داشت، اصافه کرد: مهندسان باید کمک حال ما در توسعه و عمران منطقه باشند.

وی با ابراز تاسف از وضعیت اشتغال در کشور، افزود: دولت باید برای جوانان متخصص ایران اسلامی برنامه ریزی شغلی داشته باشد.

 افتخاری با یادآوری اینکه مسئولان شهرستان باید از ایده ها و سرمایه گذاران دلسوز حمایت کنند، افزود: پتانسیل های گردگشری و عمرانی فومن نادیده گرفته شده است.

نماینده مردم فومن و شفت با در مجلس با تصریح براینکه همه باید دلسوز و خادم مردم فومن و شفت باشیم، اضافه کرد: برای پیشرفت شهر و زندگی مردم باید به حقوق های جمعی توجه کرده و از سیاست بازی های پشت پرده دوری کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: خدمت به مردم بزرگترین افتخار است.

 

Share