بعد از ظهر شنبه صورت گرفت؛

بازدید رئیس کمیسیون کشاورزی از بندرانزلی | انباشت ۱۷ هزار تن کالای متروکه در انبارهای بنادر

محمد جواد عسکری رییس کمسیون کشاورزی مجلس یازدهم از زیرساخت ها و توانمندی های مجتمع بندری انزلی بازدید بعمل آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  بعد از ظهر شنبه ۳ مهر ماه رییس کمسیون کشاورزی مجلس از از زیرساخت ها و توانمندی های مجتمع بندری انزلی به منظور شناسایی و برآورد ظرفیت‌های این بندر از لحاظ وضعیت نگهداری نهاده‌های دامی، انباشت کالا و فرایند ترخیص کالا، بازدید کرد.

حمیدرضا آبایی؛ مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در این خصوص اظهار داشت: حدود ۱۷ هزار تن کالای متروکه (طبق بخشنامه ۱۰ درصد کالا که از محل خروج کالاها به‌ عنوان تضمین توسط گمرک نگهداشته می شوند) در انبارهای بنادر وجود دارد.

وی افزود: باتوجه به متروکه شدن کالاهایی که فاسد شده‌اند، مقرر شد راهکارهایی برای کاهش مدت زمان انباشت کالاها در انبارهای بنادر  از سوی کمیسیون کشاورزی در مجلس ارائه شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان بر ایجاد هماهنگی بین نهادها و ارگان‌ها برای تعامل بیشتر بین دستگاه‌های نظارتی و حاکمیتی برای ترخیص هرچه سریعتر کالاها تاکید کرد.

آبایی با اشاره به به شرایط جوی استان گیلان علی الخصوص شهرستان بندرانزلی که از پر باران‌ترین نقاط کشور بوده، تصریح کرد: باید شرایط ویژه‌ای برای بندرانزلی جهت نگهداری نهاده‌های دامی، استفاده از ظرفیت‌های بندرانزلی و ایجاد شرایط بهتر برای جلوگیری از فاسد شدن کالاها در محوطه‌های بندری ایجاد شود.

گفتنی است، مجتمع بندری انزلی با سابقه ۳۰۰ در دساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره منطقه مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۷ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری بیش از ۱۰ میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین بندرگاه ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود. این مجتمع بندری یکی از پرسابقه ترین بنادر ایران و از مهمترین و بزرگترین بنادر شمال کشور است که با قرار گرفتن در کریدورهای بین المللی از قبیل نوستراک و تراسیکا و غیره از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است.

Share