در مراسمی با حضور اکبر اکسیر

رونمایی از اولین مجموعه شعر محسن حامد | شاعر باید آیینه تمام نمای جامعه خود باشد

اکبر اکسیر تصریح کرد: شعر مردمی از محیط های تخصصی پدید نمی آید، شاعر باید تمام قد در وقوع اتفاقات اجتماع خود حضور داشته و آیینه تمام نمای جامعه خود باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین جشن امضاء و رونمایی از کتاب «گامبی» اولین مجموعه شعر «محسن حامد» با حضور هنرمندان و اهالی قلم شهرستان مرزی بندر آستارا و اردبیل در کافه معلم این شهرستان برگزار شد.

 پدر شعر فرانو ایران شامگاه پنجشنبه در این مراسم اظهار کرد: شاعران فرشتگان بدون بالی بوده که پریدن از یک دل به دلی دیگر را کاملاً بلد هستند.

اکبر اکسیر در این آیین با اشاره به فعالیت گسترده شاعران آستارایی بیان کرد: شاعران آستارایی که در اقصی نقاط کشور صاحب نام باشند تعداد اندکی را شامل می شوند، البته افزایش شاعران این شهرستان توقعات را بالا برده و امروز این شهرستان به داشتن شاعران صاحب نظر و موفق خود می بالد.

دارنده نشان درجه یک هنری کشور مجموعه شعر محسن حامد را دربردارنده مسائل روز با نگاه به زمانه خود دانست و تصریح کرد: شعر مردمی از محیط های تخصصی پدید نمی آید، شاعر باید تمام قد در وقوع اتفاقات اجتماع خود حضور داشته و آیینه تمام نمای جامعه خود باشد.

اکسیر اضافه کرد: اولین مجموعه شعر محسن حامد دارای ویژگی های قابل توجهی بوده و سادگی و کوتاه بودن اشعار در این مجموعه از نقاط قوت آن است و باید در سرودن اشعار به مخاطب احترام گذاشت.

سعی کرده ام تا با مخاطب به صراحت سخن بگویم

شاعر مجموعه شعر «گامبی» نیز در مراسم جشن امضا و رونمایی از اولین مجموعه شعر خود انتشار این کتاب را در ۵۰۰ نسخه توسط انتشارات بلم در مرداد ۹۸ دانست و اضافه کرد: در این مجموعه ۸۰ صفحه ای ۷۲ شعر با مضمون ساده و کوتاه و همچنین هم تراز با مسائل روز جامعه گردآوری شده است.

محسن حامد، قیمت پشت جلد این اثر را ۱۸ هزار تومان در قطع رقعی و قابل تهیه در کتابفروشی‎های شهرستان آستارا دانست و بیان کرد: شاعر امروز باید با زبان معاصر پیام خود را به مخاطب انتقال بدهد و بنده در این مجموعه سعی کرده ام تا با مخاطب خود به صراحت سخن بگویم.

بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و ۴۰۰ هنرمند در هفت انجمن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان فعالیت می کنند.

 

Share