مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان خبر داد

برگزاری‌ همایش پاسداشت فیلترهای طبیعی هوا در پارک قدس رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: ماموریت حفاظت مخلوقات الهی به انسان سپرده شده که ماموریتی بسیار حساس و بزرگ است و اگر درک خلقت آفرینش را نداشه باشد، نمی‌تواند در پایداری از حفاظت موفق باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدرضا برجی  با اشاره به اینکه نام‌گذاری هفته هوای پاک یکی از عوامل محرک و هشدار دهنده برای حساسیت تمام آحاد جامعه به مسئله محیط‌زیست است، اظهار کرد: سه حق شامل حق‌الله، حق‌النفس و حق‌الناس براساس اعتقاد دینی ما مسلمانان وجود دارد که مهمترین حق‌ها حق‌الناس است یعنی انسان در هیچ شرایطی با هیچ  دلیلی حق borji-WA0000ضایع کردن حقوق دیگران را ندارد.

وی با اشاره به اصل ۴۰ قانونی اساسی، افزود: کسی حق ندارد به سبب اعمال حق خود حق دیگران را ضایع کند به همین دلیل کسی حق ندارد نفس کشیدن که یکی از فاکتورهای حیاتی زندگی انسان است را از دیگران بگیرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: ماموریت حفاظت مخلوقات الهی به انسان سپرده شده که ماموریتی بسیار حساس و بزرگ است و اگر درک خلقت آفرینش را نداشه باشد، نمی‌تواند در پایداری از حفاظت موفق باشد.

استفاده از خودرو تک سرنشین در گیلان بسیار رایج است

برجی با بیان اینکه در گیلان استفاده از خودرو تک سرنشین بسیار رایج است، تصریح کرد: وجود خودروهای تک سرنشین در سطح شهر که کار ضروری هم ندارند علاوه بر ایجاد ترافیک در شهرها باعث ایجاد آلودگی هوا می‌شود.

وی ترویج فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را در تردد شهری بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: باید  مردم به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی تشویق شوند تا بار آلودگی هوا کاهش یابد.

همایش پاسداشت فیلترهای طبیعی هوا در رشت برگزار می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان با بیان اینکه درختان و جنگل یکی از مهمترین دلایل پاک بودن هوای گیلان هستند، گفت: در بحث مدیریتی کار خاصی در این زمینه انجام نشده و این مکانیزیم طبیعی است که تصفیه هوا را از آلودگی انجام می‌دهد.

برجی با بیان اینکه در آخرین روز از هفته هوای پاک با شعار« درخت نفس بکش تا زنده بمانیم»، افزود: در روز پاسداشت حضور درختان از آنها به عنوان فیلترهای طبیعی هوا یاد شده که با حضور تشکل‌های مردم نهاد در پارک قدس رشت( باغ محتشم) به عنوان برنامه تنفس سبز برگزار می‌شود.

وی گفت: در این روز با استفاده از فیلترها و صافی‌های مستعمل ماشین‌ها و نصب آنها در زیر درختان، پیام‌ها و هشدارهای زیست‌محیطی و تأکید بر اهمیت حفظ و گسترش فضای سبز شهری به شهروندان و مسئولان بیان می‌شود.

مدیرکل محیط‌زیست گیلان خاطرنشان کرد: به  سه نفر از کسانی که در اجرای این همایش و پاسداشت مشارکت کنند و فیلترهای مستعمل را به همراه داشته باشد از طرف محیط‌زیست تقدیر می‌شود./تسنیم

Share