مدیرکل محیط‌زیست گیلان خبر داد

شناسایی ۱۰۴ نقطه تخلیه و تجمع زباله در مسیرهای عمومی گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان با اشاره به اینکه حدود ۱۰۴ نقطه در مسیرهای عمومی گیلان به عنوان مکان تجمع زباله شناخته شده است، گفت: باید نسبت به پاکسازی این نقاط اقدام شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدرضا برجی  در جلسه ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر نوروز ۹۳، با اشاره به اینکه بستر حضور گردشگران در استان به واسطه طبیعت و هوای خوب استان فراهم شده است، اظهار کرد: خروجی حضور مسافران در ایام تعطیلات آثار زیست‌محیطی فراوانی را در استان بر جای می‌گذارد.

-zist borjiوی افزود: ریختن زباله در معابر عمومی طبیعت و مناظر گردشگری استان را با مشکل مواجه می‌کند و همه مردم باید در حفظ محیط‌زیست مشارکت کنند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان با بیان اینکه بیشترین حضور مسافران در مناطق جلگه‌ای استان است، تصریح کرد: همه دستگاه‌های دولتی و خصوصی با تمام ماشین‌آلات شن و ماسه موجود در استان باید بسیج شوند تا  پاکسازی اولیه طبیعت از انباشت زباله‌ها انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۱۰۴ نقطه در مسیرهای عمومی گیلان به عنوان مکان تجمع زباله شناخته شده است که مردم تمام زباله‌های خود را در این مکان‌ها تخلیه می‌کنند.

برجی با تاکید بر اینکه باید نسبت به پاکسازی این نقاط اقدام شود، گفت: نصب سطل‌های زباله و استقرار ماشین‌های حمل زباله شهرداری از راه‌های عدم انباشت زباله در این مناطق است.

وی تصریح کرد: حاشیه بسیاری از رستوران‌ها و هتل‌های مناطق گردشگرپذیر با انباشت زباله رو به رو است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان با اشاره به اینکه نصب بنر، توزیع کیسه‌های زباله و فعال کردن سیستم پیامکی از برنامه‌های این اداره در نوروز ۹۳ است،‌ گفت: اعمال قانون راننده‌های متخلفی که زباله خود را حاشیه راه پرتاب می‌کنند توسط پلیس راهکار مناسبی برای جلوگیری از تجمع زباله است./تسنیم

Share