ندیمی:معلوم نیست این همه تبلیغات تهوع آور درباره شمال به چه علت انجام می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ایرج ندیمی  با اشاره به اینکه برخی به عنوان محیط‌زیست مانع ورود صنایع در استان شدند، اظهار کرد: باورهای غلط برخی از افراد سبب شد که به محیط‌زیست به عنوان محیط‌ ایست در جامعه نگاه کنند در حالی که توجه به ارزیابی محیط‌زیست در طرح‌ها سبب مدیریت در توسعه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ایرج ندیمی  با اشاره به اینکه برخی به عنوان محیط‌زیست مانع ورود صنایع در استان شدند، اظهار کرد: باورهای غلط برخی از افراد سبب شد که به محیط‌زیست به عنوان محیط‌ ایست در جامعه نگاه کنند در حالی که توجه به ارزیابی محیط‌زیست در طرح‌ها سبب مدیریت در توسعه و پایداری آن می‌شود.

nadimiوی با بیان اینکه با نام محیط‌زیست منع آوردن صنعت به گیلان شدند، افزود: در ایران و جهان، محیط‌زیست  را در تقابل با پیشرفت و فن‌آوری تکنولوژی می‌دانیم یا بر حسب سلایق و تفسیرهای غیرواقعی از قانون این ذهنیت هر چند جعلی در ذهن مردم روی داده است.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب اجرای قانون مدیریت پسماند در مجلس ششم و تاکید بر اجرای این قانون در سه استان شمالی، گفت: مدیریت پسماند به درستی در برخی از شهرهای کشور و در سه استان شمالی به خوبی پیش‌ نرفت.

ندیمی تصریح کرد: در استان‌های شمالی بیش از جمعیت موجود جمعیت در زمان‌های مختلف افزوده می‌شود که در گیلان، مازندران و گلستان باید شاهد آثار زباله‌های جا مانده از مهمانان و مسافران باشیم.

وی با اشاره به اینکه وجود پسماندها در شمال کشور هزینه‌های سنگینی را به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تحمیل می‌کند، خاطرنشان کرد: نیاز در کشور بودجه‌ای برای این مسئله در نظر گرفته تا این بار مالی تحمیلی برطرف شود.

عضو فراکسیون محیط‌ِ زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دریا و سواحل نیز از آلودگی‌های مختلف در امان نیست، گفت: در کشور این مسئله تبلیغ می‌شود که شنا در دریا خطرناک است و معلوم نیست این همه تبلیغات تهوع آور درباره شمال به چه علت انجام می‌شود.

ندیمی افزود: این کار سبب می‌شود که مسافران را از شمال کشور بگیرند و آنقدر در این سال‌ها از کویر گفتند تا با کاهش و بی میلی مسافران رو به رو هستیم و حداقل درآمد را در بعد گردشگری داریم.

وی تصریح کرد: این مسئله سبب شد تا در گیلان شاهد حداقل درآمد، فقدان زیرساخت‌ها و عدم تعادل محیط‌زیست و گردشگری باشیم.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محیط‌زیست فرابخشی است، گفت: باید به آلودگی‌های به وجود آمده از کود و سوموم شیمایی و مباحث زراعت توجه کنیم تا محیط‌زیست بحران زده کشور و استان را نجات دهیم./تسنیم

Share