رشت هزینه ترانزیت ملی را میپردازد اما از منافع آن بیبهره است
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به عبور روزانه حجم بالای خودروهای سنگین و ترانزیتی از معابر این شهر گفت: رشت بهعنوان دروازه ورودی استان و مسیر عبور اغلب شهرستانها، متحمل خسارتهای گسترده زیرساختی، ترافیکی و اجتماعی است، در حالی که هیچ سهمی از درآمدهای ناشی از این ترانزیت به شهر و مردم آن اختصاص داده نمیشود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت در دیدار اعضای شورای اسلامی و شهردار رشت با استاندار گیلان با قدردانی از فرصتی که برای ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری فراهم شد، اظهار کرد: در تمامی ادوار فعالیت شوراها، تعامل مثبت و مستمری مابین شورای اسلامی شهر رشت با استانداران ادوار وجود داشت و از نخستین روز حضور استانداران در استان، همواره نگاه حمایتی و عنایت ویژهای نسبت به نمایندگان مردم رشت، بهعنوان مرکز استان، وجود داشته و این همراهی نقش مؤثری در پیشبرد امور شهری ایفا کرده است.
وی با بیان اینکه اعتماد اعضای شورای شهر و هماهنگی مطلوب میان شورا و شهرداری موجب تحقق اقدامات ارزشمندی در سطح شهر شده است، تصریح کرد: با وجود این تلاشها، واقعیت آن است که مردم رشت مستحق خدمات بهتر و اقدامات گستردهتری هستند و باید کارهای بزرگتر و در شأن این شهر انجام شود.
کارگرنیا با تأکید بر موقعیت ویژه جغرافیایی رشت عنوان کرد: رشت عملاً دروازه ورودی استان گیلان است و تمامی خودروها و ناوگان حملونقل کالا که از سایر مناطق به شهرستانهای استان تردد میکنند، ناگزیر از عبور از معابر این شهر هستند.
وی با اشاره به اینکه روزانه حجم بالایی از خودروهای سنگین و ترانزیتی، که برآوردها حاکی از عبور بیش از ۷۰۰ دستگاه در روز است، از مسیرهای شهری رشت عبور میکنند افزود: این ترددها علاوه بر ایجاد ترافیک و مزاحمت برای شهروندان، تخریب جدی آسفالت و زیرساختهای شهری را به دنبال دارد و هزینههای سنگینی را بر مدیریت شهری تحمیل میکند.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از نبود منابع درآمدی متناسب با این فشارها گفت: با وجود تمامی این خسارتها، متأسفانه شهرداری رشت حتی یک ریال درآمد از محل این ترانزیت کالا دریافت نمیکند.
دیدگاه