رئیس شورای شهر رشت:

پروژه لندفیل سراوان باید هر چه سریعتر از بلاتکلیفی موجود خارج شود

واثق کارگرنیا اظهار کرد: آنچه که امروز به دنبال آن هستیم، این است که پروژه کودآلی هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد و آنچه که برای ما اهمیت دارد در بحث تجهیزات داخلی و خارجی پروژه می‌باشد که باید موانع موجود برطرف و از بلاتکلیفی خارج شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست بررسی و گزارش پیشرفت پروژه افزایش ظرفیت کودآلی از ۵۰۰ به ۱۰۰۰ تن با حضور محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت، علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت، فرهاد دلق‌پوش رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان و معاونین و مدیران شهرداری رشت برگزار شد.

محمد حسین واثق کارگرنیا در جلسه بررسی پیشرفت پروژه افزایش ظرفیت کودآلی گفت: پروژه افزایش ظرفیت کودآلی یک پروژه تجملاتی برای شهر نیست بلکه یکی از نیازهای اساسی و فوری میباشد که باید هر چه زودتر به مرحله اجرا برسد.

رئیس شورا افزود: امروز لندفیل سراوان به حداکثر ظرفیت خود رسیده و پاسخگوی حجم بالای زباله‌های رشت و شهرهای اطراف نیست، لذا هر چه سریعتر باید این پروژه اجرایی و مورد بهره برداری قرار گیرد.

کارگرنیا با بیان اینکه روزانه در حدود ۱۱۰۰ تن زباله‌تر و خشک به سراوان انتقال می‌باید، اظهار کرد: استان گیلان به دلیل تراکم جمعیتی بر خلاف سایر استانها در برخورداری از زمین و فضای باز با مشکلات زیادی مواجه است که کار را برای دفع و انباشت زباله سخت می‌کند.

وی افزود: با توجه به این شرایط، همه باید کمک نمایند تا کودآلی که امروز تولیدی ندارد به بهره‌برداری کامل برسد.

واثق کارگرنیا با تاکید بر ضرورت ایجاد هماهنگی‌ها در بحث قرارداد تجهیزات داخلی و خارجی این پروژه تصریح کرد: آنچه که امروز به دنبال آن هستیم، این است که پروژه کودآلی هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد و آنچه که برای ما اهمیت دارد در بحث تجهیزات داخلی و خارجی پروژه می‌باشد که باید موانع موجود برطرف و از بلاتکلیفی خارج شود.

رئیس شورای ششم شهر رشت با بیان اینکه مسئله زباله در حال تبدیل شدن به یک مسئله حاد برای استان گیلان است، گفت: اگر بتوانیم ظرفیت کودآلی را حتی به ۵۰۰ تن برسانیم، بخش عمده‌ای از مشکلات ما در سراوان برطرف خواهد شد.

Share