مهدی فلاح در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان؛rnتحقق طرح توسعه منطقه آزاد انزلی جهت پیشرفت گیلان ضروری است

تحقق طرح توسعه منطقه آزاد انزلی جهت پیشرفت گیلان ضروری است

مهدی فلاح در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان تاکید کرد که تحقق طرح توسعه منطقه آزاد انزلی جهت پیشرفت گیلان ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهدی فلاح نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با حضور در شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با مدیرعامل این شرکت به بحث و گفتگو پیرامون شرکت‌های تولیدی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در گیلان پرداخت.

دکتر فلاح با بیان این مطلب که تحقق طرح توسعه منطقه آزاد انزلی جهت پیشرفت گیلان ضروری است، خاطر نشان کرد: در صورت تحقق این طرح یک اتفاق بی‌سابقه در کشور رقم خواهد خورد. ارتقا فرودگاه سردار جنگل به عنوان یک نقطه استراتژیک مواصلاتی هوایی و توسعه کریدور غرب به شرق را خواهیم داشت. منطقه آزاد انزلی با داشتن قابلیت دسترسی ریلی، دریایی، جاده‌ای و هوایی ظرفیتی خواهد داشت که هیچ منطقه آزاد در کشور ندارد.

وی افزود: طرح توسعه منطقه آزاد از جمله اقداماتی که بستر سرمایه‌گذاری را در استان فراهم می‌کند.

نماینده مردم رشت و خمام در ادامه گفت: ما باید ظرفیت و بستر تولید از لحاظ قانونی و اجرایی برای سرمایه گذار فراهم کنیم تا امنیت سرمایه داشته باشد.

دکتر فلاح همچنین افزود: البته باید ساز و کاری طراحی شود که سرمایه گذار در همین استان حساب بانکی داشته باشد و چرخه مالی در همین استان اتفاق بیفتد. نباید اینطور باشد که از محیط و کارگر ما استفاده کنند و آلایندگی برای ما باشد اما آورده مالی و سود در استان دیگر باشد.

Share