به مناسبت گرامیداشت روز ملی نخبگان؛

خانه علم دکتر ابریشم چیان در دانشگاه گیلان افتتاح شد

کتابخانه و خانه علم مرحوم دکتر میرجعفر ابریشم چیان با حضور رئیس دانشگاه گیلان، تعدادی از خیرین واستعدادهای برتر در دانشگاه گیلان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به مناسبت گرامیداشت روز ملی نخبگان، کتابخانه و خانه علم مرحوم دکتر میرجعفر ابریشم چیان با حضور رئیس دانشگاه گیلان، تعدادی از خیرین واستعدادهای برتر در دانشگاه گیلان افتتاح شد.

محمد دوستار رئیس دانشگاه گیلان در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی خانه علم دکتر ابریشم چیان گفت: دانشگاه گیلان آمادگی خود را برای حمایت و همکاری از فعالیت ها و طرح های بنیاد نخبگان اعلام می دارد و امیدواریم که این همکاری ها ثمرات ارزشمندی برای جوانان و نخبگان عزیز استان به همراه داشته باشد.

 فرهاد شیرینی رئیس بنباد نخبگان استان گیلان نیز در این مراسم گفت: یکی از برنامه های اصلی بنیاد نخبگان، تسهیل اطلاع رسانی و حضور در جمع نخبگان و استعداد های برتر برای تسریع در شناسایی توانمندی های جامعه نخبگانی و نیز کمک به توانمند سازیشان است که استفاده از ظرفیت های حمایتی حامیان علم و دانش، یکی از راه های بسیار ارزشمند و موثر به حساب می آید.

شیرینی ضمن قدردانی از زحمات خیَر ارزشمند مرحوم دکتر میرجعفر ابریشم چیان و محمد قدیمی نماینده ایشان، هدف از افتتاح کتابخانه و خانه علم دکتر ابریشم چیان را ایجاد مرکزی برای حضور دانشجویان و استعداد های برتر دانشگاه های گیلان و علوم پزشکی گیلان جهت دریافت هرچه سریعتر پاسخ سوالات خود در حوزه های نخبگانی و نیز محلی برای برگزاری فعالیت های مختلف بنیاد نخبگان استان ، همچون تشکیل جلسات هیات های اندیشه ورز و شهید بهشتی و نیز تعامل با انجمن های علمی و استادان دانشگاه برای همکاری با بنیاد ذکر کرد.

شایان ذکر است کتابخانه و خانه علم دکتر ابریشم چیان با مساحتی بالغ بر ۱۵۰ مترمربع توسط خیر نیک اندیش مرحوم دکتر ابریشم چیان بنا شده است که در اختیار بنیاد نخبگان استان گیلان قرار گرفت. در این کتابخانه علاوه بر وسایل شخصی، بیش از ۲۵۰ عنوان کتاب از کتابخانه مرحوم دکتر میر جعفر ابریشم چیان نیز قرار دارد که می توانند مورد بازدید و استفاده مراجعین قرار گیرد.

Share