فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

آزادسازی اراضی ملی در لاهیجان

سرهنگ شریف رحیمی، فرمانده انتظامی استان گیلان از رفع تصرف ۳۶۰۴ متر مربع از اراضی ملی در شهرستان لاهیجان خبر داد و افزود: کارشناسان ارزش این اراضی را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی استان گیلان از رفع تصرف ۳۶۰۴ متر مربع از اراضی ملی در شهرستان لاهیجان خبر داد.

سرهنگ «شریف رحیمی» با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی و حفظ آن برای آیندگان یک وظیفه همگانی است، اظهار داشت: پلیس با سودجویانی که به منابع طبیعی و ملی دست درازی کنند با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

وی در ادامه به دریافت خبری در خصوص تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در روستاهای اطراف شهرستان لاهیجان و آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه خبر داد و گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان ضمن هماهنگی قضایی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به محل اعلامی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی لاهیجان تصریح کرد: در بازدید از منطقه مورد نظر مشخص شد فردی  ۳ هزار و ۶۰۴ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به واسطه فنس کشی، کشت پایه‌های بتنی و خاک ریزی، محصور کرده است.

این مقام انتظامی از معرفی متهم ۵۳ ساله برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی خبر داد و بیان داشت: کارشناسان ارزش این اراضی را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ رحیمی در پایان تاکید کرد: با حکم قضایی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

Share