سردار عزیزاله ملکی اعلام کرد:

رفع تصرف ۱۳ هزار و ۷۵۰ متر مربع از اراضی ملی رستم‌آباد | متهم ۴۵ ساله به مرجع قضایی معرفی شد

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از رفع تصرف ۱۳ هزار و ۷۵۰ متر مربع از اراضی ملی به ارزش بیش از ۶۸ میلیارد ریال در شهر رستم‌آباد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی استان گیلان از رفع تصرف ۱۳ هزار و ۷۵۰ متر مربع از اراضی ملی به ارزش بیش از ۶۸ میلیارد ریال در شهر رستم‌آباد خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی اظهار داشت: مبارزه با پدیده زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی و ملی از اولویت‌های مهم مجموعه انتظامی است و برخورد با مجرمان این حوزه همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی در ادامه گفت: در پی گزارشی مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط فردی در شهر رستم‌آباد شهرستان رودبار، پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان بیان داشت: با بررسی و بازدید از این زمین مشخص شد، ۱۳ هزار و ۷۵۰ متر مربع از اراضی ملی توسط یک نفر به تصرف درآمده و به صورت غیرقانونی با سیم خاردار و برچین محصور شده است.

این مقام ارشد انتظامی از تشکیل پرونده در این رابطه خبر داد و تصریح کرد: در این راستا متهم ۴۵ ساله برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

سردار ملکی با اعلام اینکه ارزش این اراضی توسط کارشناسان، ۶۸ میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال برآورد شده به رفع تصرف و جمع‎آوری کلیه آثار تجاوز با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور اشاره کرد.

وی در پایان همکاری تمامی دستگاه‌ها با پلیس در مقابله با زمین‌خواران و متجاوزان به حقوق بیت‌المال را بسیار مؤثر قلمداد کرد.

Share