فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

رفع تصرف ۱۲۴ هزار متر از اراضی ملی در شفت | ۳ متهم به مرجع قضایی معرفی شدند

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از رفع تصرف ۱۲۴ هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۸ میلیارد ریال در شهرستان شفت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی استان گیلان از رفع تصرف ۱۲۴ هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۸ میلیارد ریال در شهرستان شفت خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط افرادی در یکی از روستاهای شهرستان شفت، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران انتظامی ضمن هماهنگی قضایی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل‌ اعلامی اعزام شدند، افزود: در بازدید از زمین‌های مورد نظر مشخص شد، افرادی ۱۲۴ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم خادار و پرچین محصور کرده‌اند.

فرمانده انتظامی گیلان به تشکیل پرونده در این رابطه اشاره کرد و بیان داشت: با حکم قضایی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

سردار ملکی اظهار داشت: در این رابطه ۳ متهم ۴۸، ۵۱ و ۶۸ ساله به مرجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان با اعلام اینکه کارشناسان ارزش زمین‌های تصرف شده را ۸ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند از شهروندان خواست، برای حفظ و حراست از اراضی ملی در صورت مشاهده موارد مشابه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

Share