جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان:

حق محوری از ویژگی اصحاب رسانه است | اعزام ۱۸ هزار دانش‌آموز برای اردوی راویان پیشرفت

حسینی، حق محوری، حق طلبی و حق گویی از ویژگی‌های مهم اصحاب رسانه است و افزود: سرعت، دقت و صحت در انتقال اخبار، سه اصل کاربردی در خبرنگاری است که با توجه به جریانات اخیر در سیاهنمایی رسانه‌های معاند، شاهد بودیم که بسیاری از خبرنگاران در سطح جهانی ۲ اصل دقت و صحت را رعایت نمی‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عباس حسینی، جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار و متخصصین صبح امروز در نشست خبری با مدیران خبرگزاری‌ها به مناسبت روز خبرنگار در سالن اجتماعات بسیج اقشار با گرامیداشت این روز اظهار کرد: خبرنگاران واسطه خوبی بین مردم و مسؤولان هستند که به انعکاس مشکلات مردم به مسؤولان می‌پردازند.

وی اصحاب رسانه را صاحب صفاتی همچون حق‌محوری، حق‌طلبی و حق‌گویی دانست و گفت: سرعت، دقت و صحت در انتقال اخبار، سه اصل کاربردی در خبرنگاری است که با توجه به جریانات اخیر در سیاهنمایی رسانه‌های معاند، شاهد بودیم که بسیاری از خبرنگاران در سطح جهانی ۲ اصل دقت و صحت را رعایت نمی‌کنند.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار و متخصصین با اشاره به اینکه ۱۹ رده قشری در سطح بسیج اقشار در حال فعالیت هستند، افزود: برنامه‌های بسیج اقشار در سه محور جهاد تبیین، امیدآفرینی، جهاد خدمات‌رسانی در سطح استان در حال انجام است.

حسینی با بیان اینکه در بحث جهاد تبیین مجموعه‌ای از جامعه نخبگانی در دیدار چهره به چهره موضوعات مختلفی را تبیین می‌کنند، تصریح کرد: در راستای روشنگری و در بحث امیدآفرینی بسیج اقشار در سطح استان فعالیت‌های خوبی همچون میزخدمت، ویزیت رایگان، آزادی زندانیان توسط این قشر در حال انجام است.

وی از اعزام ۱۸ هزار نفر از دانش آموزان برای اردوی راویان پیشرفت خبر داد و گفت: هدف از این اقدام مشاهده عینی دستاوردهای نظام اسلامی و انقلاب برای دانش آموزان بود.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار و متخصصین با اشاره به رده‌های مختلف تخصصی و عمومی بسیج اقشار گفت: بسیج حقوقدانان، بسیج طلاب، بسیج پزشکی، بسیج اصناف، بسیج ادرات و کارمندان و… بسیج رسانه و صدا و سیما و بسیج عشایری از جمله آنان است که در راستای مطالبه‌گری، احصای مشکلات و ارائه راهکار به مردم خدمت می‌کنند.

وی با تأکید بر ۲ وظیفه اصلی بسیج اقشار که کمک به تحقق دولت اسلامی و کمک به محله‌های اسلامی است، افزود: وجود هیأت‌های اندیشه‌ورز استانی در سازمان بسیج با شناسایی مناطق محروم و کم برخوردار در راستای رسیدگی به مشکلات مختلف اجتماعی، اقتصادی مردم خدمات رایگان را ارائه می‌دهند.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار و متخصصین با بیان اینکه برخی از جشنواره‌های ما به صورت ملی و بین المللی برگزار می‌شود، تصریح کرد: جشنواره حریم رسالت، جشنواره ابوذر و جشنواره نغمه‌سرایان اهل سنت که امسال در هفته دوم مهرماه برگزار می‌شود که با توجه به سه استان سنی‌نشین حدود ۲۰۰ نفر مهمان از کل کشور در این برنامه حضور خواهند داشت.

حسینی با اشاره به برگزاری اولین یادواره بانوی شهید شاخص رسانه کشور در گیلان گفت: شهید طاهره حدادنژاد تنها زن رسانه‌ای کشور است که باید به این موضوع بیشتر پرداخته شود.

Share