با حضور مسئولان راه آهن و آب منطقه ای؛

بررسی نحوه عبور راه آهن رشت – آستارا از محدوده تالاب استیل

چگونگی اجرای طرح عبور راه آهن رشت به آستارا از محدوده تالاب استیل در شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، چگونگی اجرای طرح عبور راه آهن رشت به آستارا از محدوده تالاب استیل در نشستی مشترک با حضور محسن نوروزی مدیرکل فنی و بررسی طرح‌های راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور و هیأت همراه با وحید خرّمی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان، مدیران مرتبط و کارشناسان این مجموعه بررسی شد.

در این جلسه وحید خرّمی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان ضمن بیان سیما، اهمیت و قدمت تالاب استیل گفت: اجرای خط راه آهن رشت- آستارا باید با رعایت ضوابط فنی طرفین اجرا شود.

محسن نوروزی مدیرکل فنی و بررسی طرح‌های راه آهن نیز در این جلسه گفت: با توجه به درجه اهمیت این طرح برای جمهوری اسلامی ایران که یکی از طرح‌های مهم و زیربنایی محسوب می‌شود، مباحث زمین شناختی، رعایت حد قانونی حریم تالاب و گزینه‌یابی مسیر مبتنی بر آزمایشات صحرایی در کانون توجه ما بوده است.

در ادامه مشاور پروژه راه آهن طرح و گزینه‌های مورد بررسی عبور راه آهن رشت آستارا از محدوده تالاب را ارائه و پس از آن دو مجموعه به بررسی و تبادل نظر در خصوص مطالعات زمین‌شناسی و منابع آن پرداختند.

گفتنی است: در این جلسه چگونگی پیگیری‌های طرفین به منظور به ثمر نشستن این طرح ملی مورد توافق قرار گرفت.

Share