امام جمعه آستارا؛

در کنار مشارکت حداکثری نباید از انتخاب اصلح غافل شد | شایسته نیست زنان و دختران حجاب نداشته باشند

امام جمعه آستارا گفت: در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کنار مشارکت حداکثری نباید از انتخاب اصلح برای پیشرفت و اقتدار نظام غافل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و تسلیت ایام سوگواری حضرت امام حسین (ع) به بیان شرایط و دوران آن حضرت و فلسفه قیام ایشان پرداخت.

وی برگزاری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تکمیل کننده دور اول و استمرار حماسه حضور مردم دانست و تأکید کرد: در دور دوم رقابت بین دو نامزد ادامه داشت و مردم بیشتر و بهتر توانستند با نظریات و برنامه‌های دو نامزد آشنا شوند تا بتوانند انتخاب درست و بهتر را انجام دهند.

باقری ارومی با بیان اینکه حضور مردم و مشارکت حداکثری در سرنوشت سیاسی، اصل اولیه انتخابات است افزود: در کنار این اصل مهم نباید از انتخاب اصلح و برگزیدن شخصی که بتواند کشور را در مسیر موفقیت و پیشرفت بر اساس سه اصل مهم استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی پیش ببرد غافل شد.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت بالای مردم علاوه بر تقویت نظام و بالا بردن عزت ملی، سبب اقتدار نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین المللی و موجب بسته شدن دهان بدگویان و بدخواهان به ویژه رسانه‌های معاندی که مردم را به تحریم در انتخابات تشویق می‌کنند خواهد شد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر آستارا با گرامیداشت هفته اول ماه محرم، هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر دو واجب مهم است که مانند نماز و زکات در قرآن در کنار یکدیگر آمده است و در روایات اهل بیت (ع) نیز تأکید فراوانی بر آن‌ها شده است.

وی تقارن و همزمانی این هفته و هفته عفاف و حجاب را فرصت مناسبی برای تبیین و روشنگری در خصوص راه و روش صحیح و درست امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و خاطرنشان کرد: شایسته نیست زنان و دخترانی که دلهای پاک و قلب‌های با ایمانی دارند حجاب کامل و خوبی نداشته باشند.

حجت الاسلام باقری ارومی آگاهی بخشی به جامعه از نقشه‌های شوم دشمنان جهت بهره برداری از کشف حجاب علنی را یک امر مهم دانست و یادآوری کرد: اگر زنان و دختران پاک ایران اسلامی بدانند که هدف دشمن از ترویج بی‌حجابی فقط رسیدن به لذتهای زودگذر نیست و برنامه‌های کلانی برای تغییر فرهنگ اسلامی ما دارند خودشان به خوبی از حجاب و پوشش خود محافظت خواهند کرد.

Share