نماینده ولی فقیه در گیلان تأکید کرد:

بیمارستان قائم رشت سریعاً راه‌اندازی شود | قدردانی از صبوری مردم گیلان در حادثه حریق بیمارستان

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت از دانشگاه علوم پزشکی استان، خواستار راه‌اندازی سریع و مجدد بیمارستان بین‌المللی قائم (عج) پس از حادثه آتش‌سوزی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت عصر امروز از بیمارستان بین‌المللی قائم (عج) در این شهر بازدید کرد.

وی با بیان اینکه هرزگاهی بروز برخی حوادث و سوانح، خسارات فراوانی به انسان وارد می‌کند؛ افزود: در شب حادثه، نجات و انتقال به موقع بیماران به ویژه نوزادان حین آتش‌سوزی، جای بسی شکرگزاری دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اهمیت سامان دهی بعد از بروز بحران، خاطرنشان کرد: باید سازمان‌های مختلف هماهنگی‌های کامل و تمهیدات ضروری را اتخاذ نمایند که از جمله اطلاع‌رسانی در شرایط بحران که امکان ارایه تصمیمات مدیریتی و انتقال آن به شهروندان فراهم گردد.

وی با قدردانی از سطح صبوری مردم فهیم گیلان در این حادثه، تصریح کرد: مهمترین جزء در هر برنامه حادثه، کنترل و مدیریت بحران، حفظ خونسردی و آرامش است چرا که کوچکترین خانه از جدول مدیریت بحران می‌باشد.

امام جمعه رشت تاکید کرد: مدیران ارشد به ویژه مراکز درمانی و بیمارستانها باید به تمام بخش‌های مجموعه خود توجه کنند و قبل از وقوع حوادث از آمادگی لازم و کافی برخوردار باشند و به هنگام رویارویی با بحران‌ها پاسخگویی سریع حادثه را تضمین نمایند.

وی در این راستا از دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواستار راه اندازی سریع و مجدد بیمارستان قائم (عج)، پس از حادثه آتش سوزی در رشت شد و افزود: طی بازدیدی که از بیمارستان به عمل آمد؛ بسیاری از قسمت‌های بیمارستان سالم مانده و الحمدلله خسارتی ندیده است و انتظار می‌رود قسمت‌های اسیب دیده سریعا بازسازی شود.

آیت‌الله فلاحتی به سانحه حریق در شهرک توریستی امامزاده ابراهیم (ع)، در شفت اشاره کرد و گفت: در حادثه حریق امامزاده ابراهیم هم همه فکر میکردند که کل شهرک سوخته است و مردم دیگر به انجا نمی‌رفتید و بخش‌های سالم در حال ضرر دهی بود؛ اما با یک اطلاع‌رسانی درست به شهروندان دوباره مسافران به آن منطقه سفر می‌کنند.

بیمارستان قائم (عج) دارای اعتبار بخشی درجه یک از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان که به همراه معاون عمرانی استادار، نماینده ولی فقیه در استان را در این بازدید همراهی می‌کردند اظهار کرد: جا دارد مجددا اظهار ناراحتی و تسلیت خود را به خانواده‌های داغ دیده ابراز کنیم و به مردم اطمینان داده باشیم تا مسوولان دانشگاه بر عملکرد مراکز بیمارستان، درمانی و پزشکی نظارت کافی دارند و در مواجه با تخلف و منافع مردم قدمی عقب نشینی نخواهند کرد.
دکتر محمد تقی آشوبی با اشاره به اینکه جوسازی‌های رسانه‌ای خارج از کشور به دنبال بحران‌سازی برای کادر درمان و پزشکی بوده است به دارا بودن تمامی مجوزهای بیمارستان قاءم (عج) و حتی تائیدیه‌های آتش نشانی اشاره کرد و تصریح کرد: بیمارستان قائم (عج) دارای اعتبار بخشی درجه یک زیر نظر گروهی مستقل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و دانشگاه گیلان در این اعتبار بخشی هیچ نقشی ندارد و لذا این بیمارستان از مراکز استاندارد و دارای کلیه مجوزهای رسمی وزارت بهداشت در همه بخش‌ها بوده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه در شب حادثه ظرف مدت دو ساعت ۱۲۷ بیماران و نوزدان به مراکز دولتی و خصوصی انتقال و به صورت رایگان بستری شدند و اکنون فقط چند بیماری که دارای بیماری مزمن و متصل به دستگاه هستند در بیمارستان‌های دیگر بستری هستند.

وی به تشکیل جلسه در قرار گاه سلامت برای بررسی وضعیت بیمارستان قائم و تفکیک بخش حادثه دیده از بخش غیر آسیب دیده پرداخت و افزود: فردا یک تیم کارشناسی به ریاست استانداری از بخش‌های مختلف قائم بازدید خواهد کرد و به محض جمع‌بندی جلسه دوم قرار گاه سلامت برای راه اندازی بیمارستلن تصمیم گیری خواهد شد.
دکتر آشوبی خاطر نشان کرد: بیمارستان قائم دارای ۲۵۰ تخت بیمارستانی است و اکنون از چرخه درمان خارج است و تعطیلی آن فشار مضاعفی را به بخش دولتی و خصوصی وارد کرده است و هر زمان حادثه‌ای رخ دهد قطعا تعطیلی قائم ما را وارد بحران خواهد کرد.

آمادگی هئیت مدیره بیمارستان قائم برای استمرار خدمات درمانی به اقشار مختلف جامعه

در این بازدید مدیر عامل بیمارستان قائم (عج) از حضور نماینده ولی فقیه حضرت آیت اله فلاحتی، معاون استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی قدردانی کرد و با بیان اینکه هئیت مدیره بیمارستان آمادگی کامل برای بازگشای مجدد و استمرار خدمات تشخیصی – درمانی به اقشار مختلف جامعه، مددجویان و خصوصا خانوده‌های شهدا و بازنشستگان را دارد گفت: بیمارستان قائم آمادگی لازم برای ادامه خدمات درمانی و بیمارستانی را با کیفیت هر چه بیشتر دارد.
دکتر علی رضا کریم‌زاد حق افزود: این بیمارستان با کلیه بیمه‌های پایه و تکمیلی از جمله بیه دی، آتیه سازان و. . دارای قرار داد پوشش بیمه‌ای است و بالغ بر ۹۵۰ نفر هم در قائم مشغول بکار هستند لذا از مسوولین تقاضا داریم نسبت به بازگشایی و جلوگیری از آسیب‌های پیش روی بیمارستان و در جهت کمک به درمان مجوز راه اندازی بیمارستان را دستور فرمایند.

گفتنی است؛ آتش‌سوزی در بیمارستان قائم (عج) رشت، در ساعت ساعت ۱:۱۵ دقیقه بامداد، ۲۹ خرداد به مرکز فرماندهی آتش نشانی این شهر گزارش شد؛ که در همین راستا نیروهای عملیاتی، امداد و نجات و واکنش سریع به محل حادثه اعزام شده و برای نجات جان بیماران وارد عمل شدند.

Share