در دیدار وزیر بهداشت با نماینده ولی فقیه در گیلان مطرح شد:

بیمارستانی در تراز مردم گیلان نداریم | اتمام بیمارستان لاکان رشت اولویت نخست وزارت بهداشت است

نماینده ولی فقیه در گیلان این استان را فاقد بیمارستان در تراز مردم گیلان عنوان کرد و گفت: گیلان رتبه آخر در سازه های بیمارستانی را دارد و می طلبد مسئولان مربوطه این استان را دریابند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیئت همراه با اشاره به اینکه زمانی گیلان به لحاظ بیمارستانی استان نخست کشور بود، اظهار کرد: اکنون گیلان رتبه آخر در سازه های بیمارستانی را دارد و می طلبد مسئولان مربوطه این استان را دریابند.

وی به وجود دو رودخانه زرجوب و گوهررود در رشت اشاره کرد و افزود: رودخانه های مذکور با توجه به پسماندی که در رشت داریم، آسیب پذیری هایی برای مردم گیلان ایجاد کرده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه واکاوی عیب ها و آسیب هایی که به جامعه شهری و روستایی وارد می شود مفید است، تصریح کرد: در سال های اخیر کاری برای استان انجام نشده و فاقد بیمارستان در تراز مردم گیلان هستیم.

آیت الله فلاحتی، بیمارستان های پورسینا و دکتر حشمت را دارای قدمت یکصد ساله دانست و بیان کرد: برای گیلان با وجود تقدیم ۸ هزار شهید و وجود شایستگان جهانی مانند سلار دیلمی از قرن های گذشته، می طلبد توجه به سازه های بیمارستانی استان شود.

وی، گیلان را قطب پذیرش بیمار از استان های همجوار عنوان کرد و گفت: انتظار داریم مسئولان مربوطه به اولویت های استان توجه ویژه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با اشاره به وظایف قانونگذاری و نظارت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: عزل و نصب مدیران وظیفه نمایندگان نبوده و به عهده دولت است اما نمایندگان به عنوان مشاوران عالی مسئولان استان می توانند نظر خود را اعلام کنند.

آیت الله فلاحتی به شرایط کشور با توجه به اعمال تحریم ها اشاره کرد و یادآور شد: شرایط ایجاد شده را درک می کنیم اما اکنون گیلان واجد اولویت هایی است و انتظار داریم به اولویت های استان توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، اظهارکرد: گیلان به دلیل شرایط اقلیمی، سوء تغذیه و نبود اطلاع رسانی مناسب واجد بروز مشکلات پزشکی بوده بنابراین توجه به بیمه سلامت در کاهش هزینه حائزاهمیت است.

امام جمعه رشت، اراده برای کار و دست پاک بودن مسئولان را مهم ذکر کرد و افزود: داشتن خط فکر و اندیشه سیاسی برای بنده مهم نبوده بلکه ارائه طرحی نو برای برطرف کردن معضلات مهم است ضمن اینکه به خروجی فعالیت ها باید توجه شود.

آیت الله فلاحتی ادامه داد: داشتن روحیه مجاهدانه، خلاقیت، اراده و اتاق اندیشه ورز برای انجام فعالیت ها توسط مسئولان تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه رشت فاضلاب شهری مناسب ندارد، بیان کرد: در گذشته بعضی از امور خردورزانه صورت نگرفته است.

نماینده ولی فقیه در گیلان سلامت جسم و دین را همواره در کنار هم دانست و خاطرنشان کرد: عقل، فکر و عبادت سالم در بدن سالم است.

وجود عالم ژرف اندیش در گیلان نعمت است | اتمام بیمارستان لاکان رشت اولویت نخست وزارت بهداشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در دیدار مذکور وجود آیت الله فلاحتی به عنوان یک عالم عمیق نگر و ژرف اندیش را برای گیلان نعمت عنوان کرد و گفت: حضور و بازدید حضرتعالی از مراکز درمانی استان برای ما دلگرم کننده است.

سعید نمکی، سفر به نقاط مختلف کشور را به نیت برطرف کردن معضلات عنوان کرد و گفت: حضور در گیلان به منظور برطرف کردن مشکلات این استان است.

وی با بیان اینکه آلاینده های تالاب انزلی یکی از عمده ترین مشکلات زیست محیطی گیلان است، تصریح کرد: سال های گذشته گزارشی از رودخانه های گوهررود و زرجوب و پسماند سراوان تهیه کردیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آگاهی آیت الله فلاحتی نسبت به کلیدی ترین معضلات سلامت گیلان اشاره کرد و یادآور شد: قبل از سفر به گیلان معضلات پزشکی و سلامت استان را احصا کردیم و اولویت نخست را اتمام بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی لاکان رشت در نظر گرفتیم.

نمکی با اشاره به اینکه اتمام سازه بیمارستان لاکان رشت نیاز به ۱۰۰ میلیارد تومان و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز آن اعتبار دارد، بیان کرد: اعتبارات مذکور را اختصاص می دهیم تا این پروژه به بهره برداری برسد.

وی به وجود سالانه ۳۸۰ هزار مرگ در کشور اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ هزار مرگ مربوط به فشار خون است بنابراین برای مردمی کردن نظام سلامت برنامه داریم.

احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی پاسخگوی نیاز آینده گیلان است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در دیدار مذکور با بیان اینکه انجام کارهای زیربنایی گیلان در اولویت برنامه ها است، اظهار کرد: زمین ۲۰۰ هکتاری لاکان رشت به امور پزشکی اختصاص داده شده و دانشکده های پزشکی و بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در این مکان احداث می شود.

علی نوبخت به مصوبه احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی رشت اشاره کرد و افزود: می طلبد از قابلیت های استان و بستر سرمایه گذاری بخش خصوصی برای احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی گیلان استفاده شود.

وی با بیان اینکه احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی پاسخگوی نیاز آینده گیلان است، تصریح کرد: برای ۵۰ سال آینده استان فکر شده و با ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی بسیاری از معضلات گیلان برطرف می شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به ملاحظه های در نظر گرفته شده قانون برای بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: دو روز آینده اجباری شدن بیمه سلامت توسط وزیر بهداشت به مردم اعلام می شود ضمن اینکه تمام تلاش کمیسیون بهداشت مجلس تقویت بیمه سلامت است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بدو ورود به گیلان از وضعیت مراکز درمانی منجیل، رودبار و رستم آباد بازدید کرد.

Share