آیت الله فلاحتی در دیدار با مدیران بیمه ایران استان گیلان:

طرح بیمه سلامت نتوانسته پاسخگوی مشکلات مردم باشد | بیمه روستائیان گیلان جدی گرفته شود

نماینده ولی فقیه در گیلان به وضعیت طرح بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: بیمه سلامت هنوز نتوانسته پاسخگوی مشکلات مردم باشد و آنگونه که مطلوب مردم و مسئولان بوده، عمل نکرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی در دیدار با مدیرکل و جمعی از مدیران شرکت سهامی بیمه ایران استان گیلان با اشاره به اینکه بیمه وسیله ای برای آرامش زندگی مادی مردم است اظهار کرد: ایجادکنندگان آرامش در بین مردم از ثواب ویژه ای برخوردارند.

وی به رشد بیمه در ایران اشاره کرد و افزود: بیمه ایران از قدمت ۷۷ ساله برخوردار است و با توجه به پیشرفت جامعه در عرصه های مختلف می طلبد بیمه ها در کشور توسعه بیشتری پیدا کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه گیلان از استان های حادثه خیز و جاده ای محسوب می شود، تصریح کرد: امسال شاهد وقوع سیل در نقاط مختلف استان بودیم.

آیت الله فلاحتی، خواستار توسعه بیمه روستائیان در گیلان شد و بیان کرد: تلاش کنید خسارت بیمه شدگان در آسیب ها به خوبی جبران شود.

وی بر اطلاع رسانی خدمات ارائه شده توسط سازمان های بیمه گر به جامعه تاکید کرد و گفت: مردم با اطلاع از جبران خسارت ها نسبت به بیمه اموال خود رغبت بیشتری پیدا می کنید.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر تقویت خودصیانتی در مدیران، خاطرنشان کرد: اگر انسان نتواند خود را از آسیب ها حفظ کند آسیب دیگران نیز به او بر می گردد.

آیت الله فلاحتی، افزایش نظارت بر زیر مجموعه را مهم ذکر کرد و یادآور شد: رصد زیرمجموعه موجب می شود حسن کارکنان نسبت به مدیران بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان های بیمه گر با اموال مردم در رابطه هستند، اظهار کرد: نهایت انصاف در برآورد آسیب ها رعایت شود و این موضوع را به مردم تفهیم کنید زیرا موجب مبرا شدن از شومی اتهام می شود.

امام جمعه رشت به ایجاد سازمان های مردم نهاد در عرصه بیمه ای کشور اشاره کرد و افزود: سندیکاهایی که وابسته به بیمه ها هستند باید به خوبی رصد شوند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه عوارض ناشی از تلفات به دلیل بی قانونی است، خاطرنشان کرد: مشکل از جاهایی ایجاد می شود که خلا قانونی وجود دارد ضمن اینکه عده ای به دنبال این موضوع هستند که از خلا های قانونی استفاده کنند.

وی در ادامه به وضعیت طرح بیمه سلامت اشاره کرد و یادآور شد: بیمه سلامت هنوز نتوانسته پاسخگوی مشکلات مردم باشد و آنگونه که مطلوب مردم و مسئولان بوده، عمل نکرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه طرح بیمه سلامت تقریبا عملکرد ناسلامتی داشته است، اظهار کرد: از جمله مشکلات جامعه در نظام پزشکی، رسیدگی نکردن بیمه گران به وظایف خود است.

اجرای طرح بیمه روستائیان در گیلان

مدیرکل بیمه ایران استان گیلان نیز در دیدار مذکور گفت: شرکت سهامی بیمه ایران صددرصد دولتی است و بازوی دولت در مواقع ضروری محسوب می شود.

حجت الله فلکیان به تاسیس بیمه ایران استان گیلان در سال ۱۳۲۰ اشاره کرد و افزود: بیش از دوسوم گیلانی ها در ارتباط با بیمه ایران هستند و روزانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر به دلیل تصادفات به ما مراجعه می کنند.

وی بیمه شخص ثالث را از الزام های بیمه ایران دانست و بیان کرد: بیمه ایران استان گیلان به طور میانگین روزانه یک میلیارد تومان خسارت به مردم در استان پرداخت می کند.

مدیرکل بیمه ایران استان گیلان با بیان اینکه هیچ پرونده رسیدگی نشده در بحث دیه در استان نداریم، تصریح کرد: کالای ما فروش آرامش و امنیت به مردم است.

فلکیان از صدور بیمه نامه روستایی برای جبران خسارت واحدهای مسکونی روستائیان در گیلان خبر داد و یادآور شد: بیش از ۳۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در استان با حداقل تعرفه بیمه شدند.

وی با تاکید بر انعقاد قرارداد بیمه های پایه با بیمارستان های خصوصی گیلان، خاطرنشان کرد: اکنون مردم به دلیل قرارداد نداشتن بیمه های پایه با بیمارستان های خصوصی در استان با مشکل مواجه هستند.

Share