امام جمعه رشت عنوان کرد

دشمنان می خواستند قیمت دلار را تا ۵۰ هزار تومان بالا ببرند اما دولت بازار را مدیریت کرد

امام جمعه رشت، ضمن قدردانی از ملت ایران برای این حضور محکم در صحنه و نقش بر آب کردن همه توطئه های دشمنان داخلی و خارجی، اضافه کرد: دشمن هرگز دست از سر انقلاب و ملت ایران بر نمی دارد و نباید لحظه ای از نقشه های آنان غافل شویم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، یوم الله ۱۳ آبان را روز ملی مبارزه با استکبار جهانی دانست و اظهار کرد: حضور پرشور و با بصیرت ملت در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال تجدید عهد و پیمان با آرمان های انقلاب و امام راحل و مقام رهبری رهبری است.

وی با اشاره به حوادث تاریخی ۱۳ آبان از سال ۴۳ تا سال ۵۸، عنوان کرد: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه و کشتار دانش آموزان به دست رژیم منحوس پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا یوم الله ۱۳ آبان را به روز بزرگ و با عظمتی در تاریخ ایران و جمهوری اسلامی تبدیل کرد.

امام جمعه رشت، پایان دشمنی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی را ناممکن دانست و افزود: ماهیت استکبار دشمنی با اسلام و مسلمانان است و لذا همواره به دنبال سلطه بر کشورهای اسلامی هستند تا دین و قرآن را از مردم بگیرند، زیرا حیات آنان با نورانیت اسلام ناب به خطر می افتد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه حضور همیشه در صحنه ملت ایران پایه های انقلاب را در مقابل دشمنان محکم تر و استوار تر می کند، گفت: عزت و اقتدار جمهوری اسلامی در مقابل جبهه استکبار روز به روز افزایش می یابد و فرهنگ شهادت در این سرزمین نهادینه شده است.

وی با بیان اینکه نظام سلطه جهانی در دوران دفاع مقدس نیز برای از پا درآوردن انقلاب اسلامی متحد شده بودند، گفت: در طول ۴۳ سال گذشته و به ویژه در روزهای اخیر نیز شاهد این اتحاد شوم از سوی جبهه باطل هستیم؛ البته توطئه امروز شدیدتر و سخت تر و همه جانبه تر است.

آیت الله فلاحتی حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان را ادامه راه انقلاب و آرمان شهدا دانست و تصریح کرد: امروز دشمنان خوب ببینند و خوب بفهمند که ملت ایران پشت انقلاب و رهبر خویش ایستاده اند و از عزت و اقتدار و استقلال کشور و نظام خود دفاع می کنند و نظام سلطه به سرکردگی آمریکا باز هم در مقابل اراده ملت شکست خورده و خوار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر نقشه و دسیسه و توطئه دشمن علیه جمهوری اسلامی در نهایت ذلتی دیگر را برای استکبار رقم می زند، اضافه کرد: دشمن تلاش می کند جنگ و درگیری را به داخل مرزهای ایران بکشد و سوریه ای دیگر از ایران بسازند؛ هدف قرار دادن سوریه به خاطر حمایت از ایران بود و همه تروریست ها را وارد سوریه کردند و هزاران انسان بی گناه و بی پناه را به خاک و خون کشیدند، با سردار سلیمانی وارد میدان شد و نقشه های آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد.

امام جمعه رشت بصیرت و هوشیاری را لازمه مواجهه با توطئه های دشمن دانست و تاکید کرد: امروز باید مراقب باشیم که حرکت های ما موجب خوشحالی دشمنان نشود و قطعا ملت چنین حرکت هایی را رد می کنند.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاهش به داخل است و نیازهای کشور را به خارج گره نزده است، متذکر شد: نظام سلطه و در راس آن آمریکا و اسرائیل خواسته ای جز ویرانی و نابودی ایران ندارند و لذا این همه دشمنی با ملت ایران برای از پا درآوردن آنان در راه دفاع ار آرمان های انقلاب و نظام اسلامی است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به استفاده ابزاری دشمن از حقوق و مسئله آزادی زنان برای تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: رشد و شکوفایی چشمگیر و قابل توجه جمهوری اسلامی در سال های اخیر به ویژه در عرصه های علمی و نظامی و اقتصادی، عنوان کرد: ایران طی یک سال گذشته موفق به تولید واکسن چندین نوع واکسن کرونا شد و از نظر علمی در بین ۱۵ کشور برتر دنیا قرار گرفت؛ همچنین عضویت در سازمان همکاری های شانگهای موجب بی اثر شدن تحریم ها و احساس خطر قدرت های غربی شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، جبران بدهی ۴۸۰ هزار میلیاردی دولت گذشته را یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم دانست و بیان کرد: دشمنان می خواستند قیمت دلار را تا ۵۰ هزار تومان بالا ببرند و برنامه های اقتصادی دولت را مختل کنند، اما دولت ارز ترجیحی را حذف و بازار را مدیریت کرد.

وی دشمنی های سران بی خرد و غافل آمریکا با ملت ایران را در نهایت موجب نابودی خودشان دانست و اضافه کرد: بزرگنمایی مشکلات ایران و حمایت از حرکت های ضد انقلابی در واقع تلاش دشمنان برای سرپوش گذاشتن بر ضعف ها و مشکلات سیاسی خودشان است و می خواهند شکست سیطره جهانی خود و اخراج خفیفانه شان از منطقه خاورمیانه را با انتقام گرفتن از جمهوری اسلامی جبران کنند، زیرا بسیار خشمگین و عصبانی هستند.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه امروز چین و روسیه ابرقدرتی آمریکا را به چالش کشیده اند، بیان کرد: براساس وعده الهی در قرآن، با مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان سرانجام به پیروزی می رسیدم و حق بر باطل پیروز می شود و نابودی در انتظار دشمنان ماست و اکنون نشانه های این افول و نابودی را مشاهده می کنیم.

وی ضمن قدردانی از ملت ایران برای این حضور محکم در صحنه و نقش بر آب کردن همه توطئه های دشمنان داخلی و خارجی، اضافه کرد: ایران اسلامی در مسیر قوی شدن پیش می رود و خواب های شوم دشمنان را به کابوس تبدیل می کند؛ البته دشمن هرگز دست از سر انقلاب و ملت ایران بر نمی دارد و نباید لحظه ای از نقشه های آنان غافل شویم.

آیت الله فلاحتی همچنین یاد و خاطره شهدای فتنه اخیر به ویژه حادثه شاهچراغ را گرامی داشت و عنوان کرد: شهادت انسان های عزیزی در این روزها قلب ملت ایران را آزرده کرده است، اما مهوری اسلامی به برکت این خون های پاک به راه خود ادامه می دهد و این انقلاب را به مقصد نهایی خود که همان تمدن اسلامی است، می رساند.

Share