معاون قضایی دادگستری گیلان خبر داد:

آزادی ۸۵ نفر از زندانیان استان گیلان به مناسبت هفته قوه قضائیه

معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان به همراه تعدادی از قضات دادگاه ها و دادسرای رشت به مناسبت هفته قوه قضائیه از زندان مرکزی رشت بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان به همراه تعدادی از قضات دادگاه‌ها و دادسرای رشت به مناسبت هفته قوه قضائیه از زندان مرکزی رشت بازدید کردند.

سیف الله مسرور معاون قضایی رئیس کل و دبیر هیات بازرسی و نظارت بر حقوق شهروندی دادگستری گیلان با تبریک هفته قوه قضائیه اظهار داشت: ۸۵ نفر از زندانیان استان گیلان به مناسبت هفته قوه قضائیه به آغوش خانواده‌های خود باز خواهند گشت.

وی با اشاره به اینکه در سه ماه گذشته ۱۰۱ نفر توسط ستاد دیه آزاد شده‌اند افزود: این اتفاق مبارک در طول سال در تمامی زندان‌های استان تکرار خواهد شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه مجازات در اسلام هدف نیست تصریح کرد: از ابزار مجازات تنها در راستای اصلاح و تادیب مجرمین استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر بهره گیری از مجازات‌های جایگزین حبس خاطر نشان کرد: یکی از عواملی که به اعتراض آراء قضایی در محاکم منجر می‌شود شدید بودن احکام است که اگر از ابتدا از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده شود مقبولیت بیشتری خواهد داشت.

مسرور در پایان ابراز امیدواری کرد: زندانیانی که امروز از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده‌هایشان باز می‌گردند در مسیر صلاح و درست حرکت نمایند زیرا اگر مجددا مرتکب جرم شده و به زندان برگردند نمی‌توانند از این ارفاقات قانونی بهره‌مند شوند.

Share