امام جمعه رشت:

نماینده‌ای که عزل و نصب می‌کند تابع ولایت و رهبری نیست

امام جمعه رشت در توصیه به وزرای دولت سیزدهم و آینده گفت: وزرا در برابر لابی‌گری برخی رجال سیاسی‌، مقتدرانه ایستادگی کنند؛ نمایندگان محترم مجلس هم وظیفه عزل و نصب ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره به اهمیت منابع انسانی و حقوق انسان‌ها نسبت به یکدیگر اظهار داشت: تلاش جوانانی که امروز به عنوان گروه‌های جهادی برای خدمت‌رسانی به مردم در روستاهای دور و نزدیک حضور پیدا می‌کنند، درخور ستایش و قدردانی است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه قدردانی از زحمات و مجاهدت کسانی که کار خیر انجام می‌دهند در آموزه‌های دینی سفارش شده است افزود: البته کسی که کار نیک انجام می‌دهد نباید جز رضای خدا چیزی را هدف قرار دهد و توقع ستایش داشته باشد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به ۱۴ خردادماه سالروز ارتحال جانکاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی تصریح کرد: امام خمینی(ره) اهتمام جدی نسبت به بندگی خدا و خودسازی داشت و از جوانی ظلم‌ستیز بود و در برابر نفوذ قدرت‌های خارجی ایستادگی می‌کرد و سازش با آنان را نمی‌پذیرفت.

امام جمعه رشت با اشاره به توجه ویژه امام خمینی(ره) به توانایی‌ ملت‌ها خاطرنشان کرد: امام راحل معتقد بود ملت‌ها توان اداره جامعه خویش را دارند و اصرار بر وحدت مسلمانان و مبارزه با تفرقه‌افکنی استکبار جهانی داشت و خواستار ایجاد روابط سالم و دوستانه با همه دولت‌های غیرمستکبر می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه مخالفت با تحجرگرایی در فهم معارف اسلامی و توجه ویژه به مبارزه با رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی از اندیشه و روحیات رهبر کبیر انقلاب اسلامی بود تصریح کرد: امام(ره) حافظ وحدت ملی و یکپارچگی در میان ملت بود و معتقد بود حکومت باید حکومتی مردمی باشد و الحمدالله امروز ایران از حکومت مردمی در حد اعلا برخوردار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان، سازندگی کشور و دست گدایی دراز نکردن به سمت سایر قدرت‌ها و غرب نیز در اندیشه امام(ره) بود افزود: امام(ره) معتقد بود دین و سیاست پیوندی ناگسستنی دارد و اسلامِ منهای سیاست را نمی‌پذیرفتند زیرا احکام اسلام هم سیاسی است اما عده‌ای در داخل و خارج همواره با خط امام مخالفت می‌کردند و می‌خواستند حکومتی مبتنی بر اندیشه سکولار و سیاست منهای دین در ایران حاکم باشد.

آیت‌الله فلاحتی موج بیداری اسلامی، تقویت شبکه مقاومت و تضعیف جبهه استکبار را حاصل اندیشه امامین انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: ایستادگی مقابل جبهه استکبار و قدرت‌های زر و زور در اندیشه امام(ره) بود؛ ایرانیان نیز از امام راحل درس گرفتند و باور دارند که تنها راه عزت و موفقیت در سایه ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار است.

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم هوشیاری در برابر نقشه‌های دشمنان خاطرنشان کرد: علت خانه‌نشین شدن امیرالمومنین علی(ع) و اهل‌بیت بعد از پیامبر اکرم(ص) این بود که مسلمانان در یک خواب فرو رفتند و از اندیشه‌های سیاسی اسلام دور ماندند اما‌ در جمهوری اسلامی، رابطه متقابل میان رهبری و امت سبب هوشیاری ملت شد و ملت ایران در بزنگاه‌ها با تصمیم‌گیری به‌موقع در صحنه‌های مهم و سرنوشت‌ساز کشور حضور پیدا کردند و دشمن ذلیل شد.

وی با اشاره به سالروز انتخاب امام خامنه‌ای(مدظله العالی) به‌عنوان رهبر امت اسلامی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به‌خوبی دنیای اسلام را در کنار انقلاب اسلامی مدیریت کردند تا جایی‌که قدرت‌های پوشالی جهانی و صهیونیست‌ها در برابر ملت و دولت ایران خاضع شدند و ما این موفقیت‌ها را مدیون خون‌های پاک شهدا و مدیریت امامین انقلاب هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به حوادث غزه و جنایات سگ‌های هار صهیونیستی در رفح تصریح کرد: در شرایطی که بسیاری از غیرمسلمانان و جوانان جهان به حمایت از فلسطین به پاخاسته‌اند و بعضی حامیان رژیم صهیونیستی هم از حمایت این رژیم پشیمان شده‌اند اما بایدن و دولت مستکبر آمریکا هنوز از این رژیم کودک‌کش حمایت می‌کند که مایه ننگ است.

آیت‌الله فلاحتی به ۱۶ خردادماه روز جهانی محیط‌زیست اشاره و بیان کرد: محیط زیست در استان گیلان اعم از جنگل، رودخانه‌ها و … در سال‌های گذشته آسیب‌های‌ زیادی دید که بخشی از آسیب‌ها از بی‌توجهی بعضی مدیران نشأت می‌گیرد؛ بخش دیگری از آسیب‌ها نیز از ناحیه مسافران بوده است البته ما مخالف حضور مسافران در استان نیستیم اما نباید به محیط‌زیست آسیب بزنند.

امام جمعه رشت در توصیه به وزرای دولت سیزدهم و آینده گفت: وزرا در برابر لابی‌گری برخی رجال سیاسی‌، مقتدرانه ایستادگی کنند؛ نمایندگان محترم مجلس هم وظیفه عزل و نصب ندارند، نماینده‌ای که عزل و نصب می‌کند تابع ولایت و رهبری نیست.

وی خطاب به مدیران ادامه داد: هرجا اگر نماینده‌ای، مدیری را برای عزل و نصب تحت فشار قرار داد و در این امور دخالت کرد، مدیران سریع به دستگاه‌های نظارتی اطلاع دهند.

Share