پس از درخواست شهرداری؛

موافقت کمیسیون عمران با مزایده ساختمان سپیدار بابت پروژه های بازگشایی معابر در رشت

قدردان مدیر املاک شهرداری رشت در خصوص ساختمان سپیدار بیان داشت: ساختمان سپیدار ۳۲ پارکینگ و ۳۰ انباری دارد که ۲۲ انباری در پشت بام و ۸ انباری در زیر زمین است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یکصد و سومین جلسه کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز به ریاست محسن سماکچی در ساختمان شورا برگزار شد.

قدردان مدیر املاک شهرداری رشت در خصوص ساختمان سپیدار بیان داشت: در سنوات گذشته بابت مطالباتی که داشتیم توانستیم این ساختمان را تملک کنیم و هدف ما از تملک این ساختمان از ابتدا پشتوانه‌سازی برای بازگشایی معابر بود. لایحه‌ای که به شورا ارسال شده بابت اجازه واگذاری است تا تشریفات اداری را انجام دهیم و هنوز کارشناسی قیمت صورت نگرفته است.

وی افزود: این ساختمان ۵ طبقه و یک طبقه بام و یک طبقه زیر زمین دارد که طبقه همکف ۱۴ واحد تجاری و طبقه اول ۱۶ واحد تجاری دارد. طبقات دوم و سوم هرکدام ۸ واحد مسکونی-اداری و طبقات چهارم و پنجم هرکدام ۷ واحد مسکونی-اداری دارند، طبقه پشت بام نیز انباری است. ساختمان سپیدار ۳۲ پارکینگ و ۳۰ انباری دارد که ۲۲ انباری در پشت بام و ۸ انباری در زیر زمین است.

قدردان تصریح کرد: سند دفترچه‌ای تبدیل به سند تک برگ شده و ساختمان در مرحله پایان کار است و قصد داریم مبلغ حاصل از فروش را بابت بازگشایی معابر هزینه کنیم.

محسن سماکچی رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر رشت در ابتدای جلسه اظهار داشت: از ابتدا تصمیم بر این بود که با فروش این ساختمان، بازگشایی معابر به ویژه در ادامه مسیر خیابان آیت ا… احسانبخش و طرح‌های عمرانی اتفاق بیفتد. با این موضوع موافقیم که در امتداد طرح‌های بازگشایی این مزایده انجام شود.

وی افزود: با این سرمایه می‌توانیم طرح‌های عمرانی و بازگشایی معابر را پیش ببریم و در آینده برای شهرداری منطقه دو نیز باید ساختمان جدیدی در نظر بگیریم. به این علت که ساختمان فعلی پارکینگ ندارد و مشکلاتی از لحاظ ترافیکی ایجاد می‌کند.

سماکچی با اشاره به اینکه بازگشایی مسیر آیت ا… احسانبخش از نیازهای شهر رشت است و گره ترافیکی دارد. تملک و بازگشایی این مسیر بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت و باید در صورت فروش این ساختمان بلافاصله برای تملک‌های مسیر اقدام شود تا کار به سرعت پیش برود.

تملک شش دانگ پلاک‌های ثبتی ملک آقای منصور حسن زاده

مصطفی ملت دوست مدیر حقوقی شهرداری رشت در این خصوص عنوان کرد: آقای حسن زاده سندی شش دانگ در خصوص زمینی به متراژ ۱۲۰ متر مربع جنب آموزش و پرورش دارد و با رای قطعی دیوان، شهرداری را ملزم به صدور پروانه دیوارگذاری کرده است. در خصوص دیوارگذاری، نظر شهردار رشت بر این است که این موضوع امکانپذیر نیست و به همین دلیل لایحه‌ای برای تملک ارسال شده است.

وی افزود: قیمت کارشناسی متری ۳۵ میلیون تومان است و قیمت کل ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

محسن سماکچی رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران در خصوص این لایحه عنوان کرد: این موضوع نیاز به بازدید میدانی دارد و باید شرایط دیوارگذاری را طی بازدید میدانی بررسی کرد.

رضا عاشری دیگر عضو کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر رشت نیز ضمن موافقت با لایحه خاطر نشان کرد: طی بازدیدی در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد و قیمت کارشناسی شده نیز مناسب است.

Share