رضا عاشری در گفتگو با دیارمیرزا مطرح کرد؛

پیشنهاد یکطرفه شدن همه کوچه‌ها و خیابان‌های رشت | حل ۷۰ درصد از مشکلات ترافیکی در صورت تصویب

رضا عاشری در گفتگو با دیارمیرزا از پیشنهاد و بررسی طرحی در شورای شهر خبر داد که در صورت تصویب نهایی آن همه کوچه‌ها و خیابان‌های شهر رشت با توجه به وضعیت کنونی شهر یک طرفه خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا عاشری عضو شورای شهر رشت در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به این مطلب که یکی از معضلات شهر رشت ترافیک سنگین آن است، گفت: شورای ششم برای حل این مشکل نزدیک به دو ماه و نیم گذشته از دکتر مشرق زاده مدیر تیم مهندسی که طرح جامع ترافیک شهر رشت را تهیه کرده بود خواسته که به صورت کامل نقشه شهر رشت را به صورت دقیقتر مطالعه کند و همه کوچه‌ها و خیابان‌های شهر را با توجه به وضعیت کنونی شهر یک طرفه کند.

وی ادامه داد: با یک طرفه شدن همه خیابان‌ها و کوچه‌ها، طول مسیر مسافرت در شهر طولانی‌تر می‌شود اما مزایایی مانند کاهش بار ترافیکی، روانسازی ترافیک و نیز کم شد مصرف سوخت را بهمراه خواهد داشت.

عاشری گفت: این طرح احتمالا تا اول اسفند نهایی خواهد شد و برای تصویب به شورای ترافیک و شورای شهر رشت ارجاع می‌ شود که امیدواریم با مصوب شدن این طرح در شورای ترافیک و شورای شهر رشت شاهد کاهش بار ترافیکی در رشت باشیم.

این عضو شورا در پایان گفت: این نوید را به همشهریان خواهیم داد که در صورت مصوب شدن این طرح، مدیریت شهری در سال جدید آن را اجرایی خواهد که با اجرایی شدن این طرح می‌توان گفت برای اولین بار ۷۰ درصد از مشکلات ترافیکی شهر رشت حل خواهد شد.

Share