به دنبال بارش های اخیر صورت گرفت؛

صرفه جویی ۸۰ میلیون مترمکعبی از محل ذخیره سد سفیدرود

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان گفت: با توجه به بارش های اخیر، بیش از ۸۰ میلیون مترمکعب کاهش مصرف و صرفه‌جویی از محل ذخیره سد سفیدرود داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، وحید خرمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز دومین مرحله آب‌گذاری شبکه سد سفیدرود از روز گذشته، اظهار کرد: این مرحله به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت و پس از پایش شرایط، به مدت چهار روز قطع می‌شود.

وی ذخیره فعلی سد سفیدرود را ۷۳۶ میلیون مترمکعب اعلام و اظهار کرد: با توجه به شرایط مناسب جوی نیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری توانستیم بیش از ۸۰ میلیون مترمکعب کاهش مصرف و صرفه‌جویی از محل سد سفیدرود داشته باشیم و اندکی از نگرانی‌های ابتدای فصل زراعی کاسته شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان ذخیره سد سفیدرود را مطابق با برنامه زمان‌بندی و تقویم زراعی دانست و تاکید کرد: در حال حاضر آب‌گذاری کانال چپ سنگر(اراضی مناطق مرکزی استان شامل لشت نشاء، کوچصفهان و خمام) و کانال راست سنگر(اراضی شرق گیلان شامل لاهیجان، آستانه اشرفیه و لنگرود) با دبی ۸۰ مترمکعب بر ثانیه در حال انجام است.

خرمی ادامه داد: کانال فومنات نیز از صبح روز دوشنبه، ۷ خردادماه آب‌گذاری می‌شود و لذا کشاورزان فعالیت‌های کشاورزی خویش را بر اساس تقویم زراعی انجام دهند.

وی یادآور شد: در ادامه نیز بر اساس تقویم زراعی و تجربه نوبت‌بندی سال‌های گذشته اقدام خواهیم کرد و تا پایان فصل کشاورزی در کنار کشاورزان خواهیم بود.

Share