مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان؛

سد سفیدرود با ذخیره ۵۳۵ میلیون‌ متر مکعب وضعیتی مشابه پارسال دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به نگرانی‌ها از وضعیت ذخیره سد سفیدرود برای تأمین آب کشاورزی شالیزارهای استان گفت: در حال حاضر ذخیره آبی پشت این سد به ۵۳۵ میلیون متر مکعب رسیده است که این میزان نسبت به سال گذشته در همین زمان تغییری نشان نمی‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، وحید خرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه ذخیره سد سفیدرود سال گذشته در آغاز فصل کشاورزی ۸۳۰ میلیون متر مکعب بود، افزود: دخیره این سد در آغاز فصل امسال حدود ۷۰۰ میلیون متر مکعب بود که از نوزدهم اردیبهشت ماه رهاسازی شده است.

وی اضافه کرد: ذخیره سد سفیدرود در آغاز فصل کشاورزی در سال جاری بیش از ۱۳۰ میلیون متر مکعب نسبت به سال گذشته کمتر بود اما با بارندگی‌های بسیار مناسبی که در همین مدت در استان اتفاق افتاد اکنون این ذخیره به ۵۳۵ میلیون متر مکعب و معادل با میزان ذخیره سال گذشته رسیده است.

خرمی یادآور شد: سال قبل دشوارترین سال آبی را در حوضه سدسفید رود داشتیم که امسال با توجه به میزان ذخیره سد این وضعیت در ابتدای فصل کشت حادتر و نگران کننده به نظر می‌رسید.

وی با بیان اینکه به نیمه راه کشاورزی رسیده‌ایم، اظهار کرد: تاکنون گزارشی از خسارت ناشی از کمبود آب و خشکسالی در اراضی شالیزاری دریافت نشده و شرایط خوب است.

خرمی یادآورشد: برنامه رهاسازی آب کشاورزی بر اساس برنامه نوبت‌بندی هشت روز وصل و چهار روز قطع اجرا می‌شود و با توجه به شرایط آب و هوا و نیاز آب شالیزارها، آب کانال راست سد سنگر مربوط به اراضی شالیزارهای شرق گیلان شامل شهرهای سیاهکل، لاهیجان، لنگرود، آستانه اشرفیه و کیاشهر یک روز زودتر و از روز پنجشنبه ۲۵ خرداد برای مدت هشت روز وصل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه نوبت‌بندی آب سد سفیدرود تا پایان تیرماه ادامه دارد، از کشاورزان به‌دلیل رعایت نوبت بندی، توجه به توصیه و همکاری با متولیان تأمین آب کشاورزی قدردانی کرد و خواست این همکاری تا پایان فصل کشاورزی ادامه داشته باشد.

Share