امام جمعه آستارا:

رئیس جمهور جدید باید پرکار، فعال، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب باشد

امام جمعه شهرستان آستارا گفت: رئیس جمهور جدید باید ویژگی‌هایی نظیر پرکار بودن، فعال بودن، آگاه بودن و اعتقاد به مبانی انقلاب را داشته باشد و باید بتواند با قدرت و اخلاص راه شهیدان خدمت را ادامه دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آستارا به مناسب آخر ذیقعده، شهادت حضرت امام محمد تقی (ع) به بیان فضایل و ویژگی‌های آن امام همام پرداخت و با شرح حدیثی از ایشان اوصاف نیکوکاران را برشمرد.

خطیب جمعه آستارا با بیان اینکه امروز مسأله انتخابات ریاست جمهوری و مشارکت مردم اصلی‌ترین مسأله روز کشور است به تشریح بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و ویژگی‌ها رئیس جمهور جدید پرداخت.

وی با اشاره به چهار ویژگی: «پرکار»، «فعال»، «آگاه» و «معتقد به مبانی انقلاب» گفت: رئیس جمهور جدید باید راه شهیدان خدمت را ادامه دهد و لذا حتما باید فردی عهده دار این مسئولیت شود که اهل پشت میزنشینی و صرف کردن وقت در جلسات نبوده و در میدان حضور جانانه داشته باشد.

باقری ارومی با بیان اینکه یقینا مراد رهبر معظم انقلاب از پرکاری و سرشلوغی و حجم ظاهری کار نیست و فعالیت و فعال بودن رئیس جمهور جدید در میزان نتیجه و اثرگذاری اقدامات مشخص خواهد شد. کما اینکه آثار و خدمات رئیس جمهور شهید حتی بعد از شهادتش همچنان ادامه دارد.

امام جمعه آستارا آگاه بودن را شناخت و بصیرت از شرایط زمان و موقعیت دانست و افزود: اگر رئیس جمهور زمان‌شناس و آگاه به شرایط کشور و جهان نباشد نمی‌توانند تصمیمات درستی اتخاذ کند و باید با شناخت و علم و آگاهی به اولویت‌های داخلی و خارجی کشور بپردازد.

باقری ارومی افزود: معتقد بودن به مبانی انقلاب به خوبی در حفظ عزت و جایگاه بین المللی کشورمان مشهود است و عضویت ایران در پیمانها و مجامع بین المللی که با توجه به شعارهای استقلال، آزادی، جهوری اسلامی و تکیه نکردن به قدرت‌های شرق و غرب به دست آمده اثر همین اعتقاد به مبانی انقلابی است که رئیس جمهور جدید نیز باید اینچنین باشد.

امام جمعه آستارا ضمن محکوم کردن اقدام سه کشور اروپایی در تلاش برای محکوم کردن جمهوری اسلامی در شورای حکام آژانس اتمی اظهار داشت: بدعهدی اروپایی‌ها و تلاش آن‌ها برای اعمال تحریم بر علیه ایران مسأله جدید نیست و به لطف خدا با انتخاب رئیس جمهور انقلابی جدید پیشرفت‌های هسته‌ای ایران بر اساس سیاستهای موجود ادامه خواهد یافت.

باقری ارومی به مناسبت هفته محیط زیست از محیط بانان آستارا تقدیر و تشکر کرد و حفظ محیط زیست به عنوان یک نعمت و امانت الهی را وظیفه همگانی دانست و از مردم خواست تا با رعایت اصول زیست محیطی قدردان و شکرگزار نعمت‌های الهی باشند.

در حاشیه خطبه‌های نمازجمعه آستارا از خدمات سرهنگ عبدالعلی شعبانی فرمانده نیروی انتظامی این شهرستان به جهت برقراری نظم و امنیت قدردانی شد و همچنین احکام اعضای هیات امنای تعدادی از مساجد اعطا شد.

Share