در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد

خیابان اقتصاد رشت به مردم تعلق دارد و نباید پارکینگ نیروی انتظامی باشد

حاجی پور گفت: بر اساس ماده ۹۶ قانون خیابان اقتصاد جزو شوارع عمومی بوده است و به مردم تعلق دارد و نباید از آنجا برای پارکینگ نیروی انتظامی استفاده کرد.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا چهل و هشتمین جلسه شورای شهر رشت با حضور اعضا در عمارت تاریخی شورا برگزار شد.

۱۱ ماه را با آرامش سپری کردیم

در ابتدای این جلسه امیرحسین علوی رئیس شورای شهر رشت با تبریک آغاز دهه کرامت گفت: شورای اسلامی ۱۱ ماه را با آرامش سپری کرده و قول خواهیم داد که یک ماه آینده را هم به خوبی می‌گذرد و انتخابات هیات رئیسه هیچ تاثیری بر روی آرامش شورا نخواهد گذاشت.

رئیس شورای شهر رشت متذکر شد: شورای پنجم نشان داده است که هیچ یک از عوامل بیرونی بر روی عملکرد آن تاثیر نخواهد گذاشت.

امیرحسین علوی به لایحه ساماندهی نیروهای حجمی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: امیدوارم با تشدید نظارت‌ها یا تاسیس شرکت سهامی خاص به منظور ساماندهی نیروهای حجمی بخش عمده ای از مشکلات در این حوزه برطرف شود.

قطعی برق خساراتی به اموال مردم وارد کرده است

فاطمه شیرزاد عضو شورای شهر رشت نیز به عنوان اولین ناطق این جلسه با بیان اینکه امروز گرمای زیاد هوا سبب قطعی برق شده است، گفت: خیلی از مردم در چند نوبت شاهد قطعا برق در سطح شهر هستند و امیدواریم زیرساخت های مناسبی در این زمینه صورت گیرد و مسئولین ذی‌ربط برای مسائل این‌چنینی تدابیری اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه قطعی برق خساراتی به اموال مردم وارد کرده است، یادآور شد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته چنین خساراتی را خیلی زود پرداخت می‌کنند، آیا اداره برق به موقع این خسارت را جبران می‌کند ؟!

شیرزاد تاکید کرد: مسئولان باید بیشتر در بین مردم حضور پیدا کرده و از مسائل و مشکلاتشان آگاهی پیدا کنند.

وی با اشاره فرا رسیدن روز جهانی هموفیلی گفت: امیدوارم شهردار رشت اعتبار لازم را برای بازگشایی مرکز هموفیلی شهر رشت اختصاص دهند.

شیرزاد افزود: ساختمان جدید شهرداری واقع در میدان گیل دارای امکانات و تجهیزات کاملی نیست و آسانسور آن فاقد امنیت لازم است و انتظار داریم که هرچه سریعتر این مشکلات برطرف شود.

در ادامه اعتراض فرمانداری در مورد لایحه شهرداری رشت مبنی بر محدودیت تردد در محدود طرح ترافیک شهر رشت و پرداخت عوارض ورود برای خودروهای تعرفه شده در این محدوده مورد بررسی قرار گرفت.

خیابان اقتصاد رشت به مردم تعلق دارد و نباید پارکینگ نیروی انتظامی باشد

اسماعیل حاجی پور در مورد اعتراض فرمانداری به این لایحه گفت: گرفتن عوارض در مورد تردد خودرو ها از اختیارات شورای شهر رشت است و هیچ ربطی به شورای ترافیک استان و شهرستان ندارد و فرمانداری رشت قرار نیست که در همه چیز دخالت کند.

وی ادامه داد: فرمانداری رشت بر اساس کدام استناد قانونی نسبت به اعتراض در این باره اقدام کرده است.

رئیس کمیسیون ترافیک شورا متذکر شد: همه مسئولان در جلسات عنوان می‌کنند که می‌خواهند خدماتی را به بازاریان ارائه دهیم. از اهداف طرح دریافت عوارض به منظور ورود به محدود ترافیک رونق بخشی به وضعیت فعلی بازار رشت است اما با آن مخالفت می‌شود.

حاجی پور با اشاره به به تعداد پارکینگ هایی که در محدوده طرح ترافیک است گفت: می توانند برای ورود به طرح ترافیک مجوز ورود بدهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه ماهیانه ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شهرداری هزینه اجاره پارک ماشین‌های نیروی انتظامی در خیابان اقتصاد(پشت اداره زندانها) را پرداخت می‌کند، تصریح کرد: اگر شورای ترافیک استان قصد اعتراض دارد باید نسبت به این مسائل ورود کند.

این عضو شورا یادآور شد: این موضوع به طور مکتوب به فرماندهی نیروی انتظامی اعلام شده است و انتظار داریم سردار اسحاقی با بازگشایی این خیابان نسبت به رفع مشکل عبور و مرور شهروندان اقدام کنند و بر اساس ماده ۹۶ قانون خیابان اقتصاد جزو شوارع عمومی بوده است و به مردم تعلق دارد و نباید از آنجا برای پارکینگ نیروی انتظامی استفاده کرد.

به گزارش دیارمیرزا در این جلسه با لایحه شهرداری رشت مبنی بر افزایش نرخ کرایه مینی‌بوس های درون شهری در سال ۹۷ موافقت شد.

در ادامه جلسه لایحه اصلاح تعرفه بهای خدمات پیشنهادی حمل و نقل و بار و مسافر مورد بررسی قرار گرفت و لایحه به کمیسیون های مربوطه ارجاع داده شد.

همچنین لایحه معافیت از پرداخت عوارض حفاریهای در اجرای پروژه های آب و فاصلاب در کوچه های خاکی (فاقد اسفالت ) محدوده شهر رشت و برای توسعه شبکه های آب رسانی مورد بررسی قرار گرفت که با دوفوریت آن موافقت شد.

Share