راهکارهای همکاری مشترک شهرداری رشت و مخابرات گیلان بررسی شد

دکل‌های مخابراتی در رشت تجمیع شوند | فیبر نوری به خانه‌های مردم گسترش یابد

شهردار رشت گفت: توسعه مخابراتی و ارتباط از طریق شبکه فیبرنوری می تواند به کاهش تردد شهری، کاهش آلودگی هوا و کاستن سفرهای درون شهری بیانجامد و مدیریت شهری همواره پشتیبان چنین برنامه هایی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در نشست شهردار رشت، برخی از اعضای شورای اسلامی شهر و سرپرست سازمان فاوای شهرداری با مدیر مخابرات منطقه گیلان راه های همکاری مشترک مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست احمد رمضانپور در سخنانی با تاکید بر اینکه مخابرات منطقه گیلان همواره دارای نیروهای متخصص و باتجربه بوده و هست گفت: در دهه شصت در مخابرات ایران تحولی چشمگیر به وقوع پیوست.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر رشت با ابراز امیدواری به اینکه به امید خدا مسائل مالی، فنی و نگهداری زیرساختهای مخابرات رفع شود، افزود: مردم تشنه خدمت هستند و این طبیعی است که خدمات به روز نیازمندند به همین دلیل در زمینه فیبرنوری احساس می کنم باید کاری انجام شود تا این شبکه به در خانه های مردم گسترش یابد.

وی موضوع تجمیع دکل های مخابراتی را هم مهم دانست و گفت: پیش از این هم در زمینه تجمیع دکل ها با مخابرات به توافقهایی رسیده بودیم.

رمضانپور خطاب به مدیر مخابرات منطقه گیلان گفت: اگر همین دو کار در زمان مدیریت شما انجام شود، کارنامه ای درخشان در گیلان خواهید داشت.

شهردار رشت هم با اشاره به زیبایی ها و چشم اندازهای بکر شهر رشت، گفت: باید در زمینه تجمیع آنتن های مخابراتی به شکل جدی به اتفاق نظر برسیم.

ناصر حاج محمدی تاکید کرد: من امیدوارم با همکاری هم و ساماندهی این موضوع، شهر رشت از نظر سیما و منظر چهره ای آماده تر و بهتر برای جذب و جلب گردشگر پیدا کند و با اصلاح این وضعیت بر زیبایی شهر بیافزاییم.

وی ادامه داد: توسعه مخابراتی و ارتباط از طریق شبکه فیبرنوری می تواند به کاهش تردد شهری، کاهش آلودگی هوا و کاستن سفرهای درون شهری بیانجامد و مدیریت شهری همواره پشتیبان چنین برنامه هایی است.

علیرضا پارسایی مدیر مخابرات منطقه گیلان هم در این نشست ضمن استقبال از نظرات ارائه شده بر تجمیع دکل های مخابراتی تاکید کرد و خواستار ارائه طرح مشخص و مجاب کردن اپراتورهای مختلف در راستای اجرای این طرح شد.

گفتنی است در این نشست عسکری سرپرست سازمان فاوای شهرداری و علیرضا قانع مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت نیز حضور داشتند.

Share