در گفتگو با دیارمیرزا عنوان شد؛

توضیحات راهداری گیلان درباره محور روستایی (ژ۵)؛ مطالعات میدانی توسط مشاور آغاز شد

نیکفهم با اشاره به انجام فرآیند انتخاب مشاور در خصوص تکمیل پروژه ژ ۵ در محور رشت لاهیجان و رشت انزلی گفت: فرآیند انتخاب مشاور ذی صلاح انجام و در حال حاضر عوامل مشاور اقدام به آغاز مطالعات میدانی کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاندار گیلان و مجمع نمایندگان پاییز سال گذشته در نامه های جداگانه از وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خواستند تا رینگ شهری دارسازی، آج بیشه به جاده انزلی را احداث کنند.

بازگشایی قطعه اول محور شهید سلیمانی (ژ۵) در محدوده شهری یکی از مهم‌ ترین پروژه‌ های عمرانی شهرداری رشت است که زمستان سال گذشته آغاز شده است و می تواند نقش بزرگی در روان‌ سازی ترافیک مرکز استان بازی کند اما بخش اصلی و قطعه دوم این محور در خارج از شهر و در محدوده جاده روستایی قرار دارد و باید توسط راهداری ساخته شود.

به دلیل اهمیت موضوع، همزمان با آغاز این پروژه مهم توسط شهرداری، استاندار گیلان و مجمع نمایندگان استان سال قبل در نامه های جداگانه به وزارت راه و شهرسازی از این وزارت خانه خواستند تا هم گام با شهرداری رشت،احداث قطعه دوم رینگ شهری محور شهید سلیمانی از مسیر دارسازی – آج بیشه – ولی‌عصر به طول ۹ کیلومتر توسط راهداری گیلان انجام شود.

محدوده آبی همان محور ژ۵(شهید سلیمانی) به طول ۴ کیلومتر از جاده انزلی تا پیربازار که شهرداری آن را آغاز کرده و محدوده قرمز به طول ۹ کیلومتر از جاده لاهیجان تا جاده انزلی که طبق نامه های استاندار و مجمع نمایندگان باید توسط راهداری انجام شود.

در همین راستا امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ غلامعلی نیک‌فهم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه تکمیل پروژه ژ ۵ یکی از اهداف این اداره کل است، اظهار کرد: با مطالعات پروژه ژ۵ که حدفاصل محور رشت – لاهیجان و رشت – انزلی را بهم مرتبط می کند از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در اواخر سال گذشته به اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان ابلاغ شد.

وی با اشاره به انجام فرآیند انتخاب مشاور در خصوص تکمیل پروژه ژ ۵ در محور رشت لاهیجان و رشت انزلی گفت: فرآیند انتخاب مشاور ذی صلاح انجام و در حال حاضر عوامل مشاور اقدام به آغاز مطالعات میدانی کرده اند.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان نتایج اقدامات مطالعه‌ای پس از اتمام به استحضار مردم خواهد رسید زیرا اتمام این پروژه نقش مهمی در کاهش بار ترافیک محلی دارد.

به گزارش دیارمیرزا، اگرچه مدیرکل راهداری گیلان زمان مشخصی را برای زمان تکمیل طرح مطالعاتی پروژه عنوان نکرده اما از موسی فکور سرپرست معاونت هماهنگی عمرانی استانداری گیلان انتظار می رود با تقویت نظارت میدانی با توجه به اهمیت این پروژه و فصل مناسب سال جهت اقدامات عمرانی، بر تسریع این پروژه همت بیشتری داشته باشد.

Share