آمریکا هرگونه حمله هوایی در داخل خاک عراق را رد کرد

حمله هوایی و انفجار سنگین در پایگاه حشد الشعبی عراق

بسیج مردمی عراق اعلام کرد: انفجاری در مقر نیروهای الحشدالشعبی در پایگاه نظامی کالسو در منطقه المشرو در بزرگراه شمال استان بابِل رخ داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نیروهای حشد الشعبی عراق اعلام کردند مقر فرماندهی آن در پایگاه نظامی کالسو ( ۵۰ کیلومتری جنوب بغداد) در بامداد امروز شنبه شاهد انفجار بزرگ بود. منابع گفته اند انفجار ناشی از حمله هوایی بود. هنوز هیچ طرفی مسوولیت این حمله هوایی را برعهده نگرفته اما انگشت اتهام به سمت اسرائیل است. مقامات اسرائیلی هنوز در این باره اظهارنظر نکرده اند.

رویترز گفت در این حمله ۲ نیروی حشد الشعبی کشته و ۶ تن دیگر زخمی شدند. نیروهای حشد الشعبی عراق یک نیروی رسمی زیر نظر نخست وزیری عراق است.

رویترز ادامه داد: دو منبع امنیتی اعلام کردند هنوز مشخص نیست چه کسی این حمله هوایی را انجام داده است. یک مقام آمریکایی هم وجود هر گونه فعالیت عملیاتی ارتش این کشور درعراق را رد کرد.

رویترز افزود این حمله تنها چند ساعت بعد از انتشار خبرهای غیررسمی و گمانه زنی ها درباره حمله اسرائیل در خاک ایران روی می دهد. هنوز مقامات ایرانی یا اسرائیلی این موضوع را تایید نکرده اند.

فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا گزارشها از حمله هوایی این کشور به یک پایگاه حشد الشعبی در عراق را رد کرد و آن را نادرست خواند.سنتکام در بیانیه‌ای ضمن نادرست خواندن این گزارش مدعی شده که آمریکا در عراق حمله هوایی انجام نداده است.

ائتلاف آمریکایی مبارزه با داعش نیز اعلام کرد که نیروهای این ائتلاف در هیچ حمله ای در عراق شرکت نداشتند و گزارشهای دریافتی درباره حمله به پایگاه نظامی در عراق را رصد می‌کنیم.

پیش از این شبکه پی بی اس به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که ارتش آمریکا در منطقه‌ای که انفجار در استان بابل عراق رخ داده است هیچ فعالیتی ندارد.

پی بی اس همچنین به نقل از یک مقام عراقی نوشت، ما معتقدیم که این حمله هوایی توسط رژیم صهیونیستی انجام شده است.

Share