به همت شهرداری رشت؛

کاشت درختان بومی و اصیل هیرکانی در جاده تهران؛ وعده ای که عملی شد

به منظور زیباسازی سیمای بصری ورودی رشت محدوده جاده تهران با دستور «رحیم شوقی» شهردار رشت، کاشت درختان بومی انجیلی به طول ۴ کیلومتر آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با دستور شهردار و به منظور زیباسازی سیمای بصری ورودی شهر در محدوده جاده تهران، کاشت درختان بومی چند ساله به طول ۴ کیلومتر (مسیر میدان گیل تا آرامستان باغ رضوان) آغاز شد.

با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری، کاشت تعداد ۳۶۰ اصله درخت بومی و چند ساله انجیلی همگام با پویش سراسری کاشت یک میلیارد درخت در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت قرار دارد که امروز در مرحله نخست ۳۰ اصله درخت انجیلی در این مسیر کاشت شد.

مجموعه شهرداری رشت کاشت گونه‌های گیاهی به ویژه بومی را با جدیت پیگیری کرده در دست اجرا دارد،همچنین در همین راستا بازکاشت درختان اصیل و بومی در محل اجرای تقاطع غیرهمسطح شهید باهنر در اسفند سال گذشته صورت پذیرفت.

 گفتنی است پیشرفت ۹۰ درصدی لوله گذاری هدایت آبهای سطحی، تعریض معابر، جدول گذاری، خاک ریزی و همچنین اصلاح نورپردازی مسیر از دیگر اقدامات پروژه زیباسازی سیمای بصری ورودی رشت می باشد که تلاش می شود طی ماه های آینده به بهره برداری برسد

درخت انجیلی یکی از درختان خاص جنگل های هیرکانی و بومی منطقه است که در فصل های مختلف سال با داشتن تنوع رنگ سبب ایجاد زیبایی های بصری محیطی می شود.

Share