جذب با انتقاد از قطع درختان؛

با بهانه‎های واهی و به راحتی درختان را قطع می‌کنند| لایت باکس شهر رشت دچار مشکل است

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با انتقاد از قطع درختان در شهر گفت: با توجه به پایین بودن جریمه قطع درختان برخی با بهانه های واهی و به راحتی درختانی با ارتفاع ۲ متر را قطع می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یکصد و سی و دومین جلسه کمیسیون بودجه با حضور اعضا و مشاورین کمیسیون و مدیران شهرداری برگزار شد.

حجت جذب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت در خصوص لایحه تعرفه درآمد و بهای خدمات سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری گفت: تعرفه درآمد و بهای خدمات یکی از ابزار های مدیریت شهری برای توسعه شهری است. در یک جاهایی میتوان با پایین نگه داشتن تعرفه شهروندان را تشویق به یک موضوع نمود و از برخی از آیتم ها به عنوان یک ابزار بازدارنده میتوان استفاده کرد. در شرایطی که شهر رشت از سرانه فضای سبز پایینی برخوردار است، افزایش نرخ آیتم قطع درختان در تعرفه درآمد و بهای خدمات سازمان های سیما و منظر و فضای سبز می تواند در کاهش بیشتر سرانه فضای سبز بازدارنده باشد.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با انتقاد از قطع درختان در شهر گفت: با توجه به پایین بودن جریمه قطع درختان برخی با بهانه های واهی و به راحتی درختانی با ارتفاع ۲ متر را قطع می کنند. با هر معیاری که بخواهیم بسنجیم مسیرهای مختلف شهر رشت خالی از فضای سبز است و این در شان شهری با اقلیمی هچون رشت نیست. در برخی از شهرها با استفاده از ظرفیت مشارکت مردم مانند سپردن نگه داری درخت جلوی مغازه هر فرد به خود مغازه دار و یا کاشت نهال به اسم شهروندان، در افزایش سرانه فضای سبز موفق عمل نمودند که باید با استفاده از چنین تجربیاتی به افزایش سرانه فضای سبز شهر رشت کمک کرد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت نابسامان تبلیغات شهری تصریح کرد: به دلیل نابسامانی تابلوهای مغازه ها و نداشتن یک فرمت مشخص و همچنین استفاده نکردن از روشهای به روز تر در تبلیغات شهری مانند لایت باکس شهر رشت به لحاظ بصری دچار مشکل است.

در ادامه جلسه تعرفه بهای خدمات سازمان های سیما و منظر و سازمان فاوا بررسی شد. همچنین تفریغ بودجه سال ۱۳۹۵ شهرداری رشت توسط مدیر برنامه و بودجه شهرداری به سمع و نظر اعضای شورا رسید.

Share