بی خبری کمیسیون فرهنگی از طراحی المانهای شهری

حواشی نصب یک المان ۱۵ متری در رشت و توضیحات فرهام زاهد

زاهد با اشاره به حواشی نصب یک المان در سطح شهر و انتقادات صورت گرفته، افزود: المانی به ارتفاع ۱۵ متر با وزن ۲۴ تن با مصالح بتن و فلز ساخته شده و در بالای آن نیز کبوترخانه طراحی شده بود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای شهر رشت با حضور اعضای شورا برگزار شد.

فرهام زاهد عضو شورای شهر رشت در این جلسه با اشاره به نصب المان‌ها و نمادهای مختلف در سطح شهر رشت گفت: به دلایل مختلف در کمیسیون فرهنگی بسیاری از این المان‌ها مورد بحث و بررسی قرار نمی‌گیرند و پس از نصب در سطح شهر است که اعضای شورا مورد پرسش مردم قرار می‌گیرند که طراح این نمادها چه کسانی هستند و بر چه اساسی آن را ساخته‌اند!

وی با اشاره به اینکه متهم می‌شویم که با امام حسین(ع) مشکل داریم، گفت: بنده و همه خانواده‌ام عاشق اهل بیت و امام حسین(ع) هستیم و جد اندر جد در جایگاهی نیستم که با امام حسین(ع) مشکل داشته باشیم.

زاهد با اشاره به حواشی نصب یک المان در سطح شهر و انتقادات صورت گرفته، افزود: المانی به ارتفاع ۱۵ متر با وزن ۲۴ تن با مصالح بتن و فلز ساخته شده و در بالای آن نیز کبوترخانه طراحی شده بود که مشخص نیست با محیط بومی گیلان چه تناسبی داشته است و شاید اگر در یزد، کبوترخانه ساخته می‌شد اشکالی نداشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت اظهار کرد: دورتادور المان قرار بود شعر «باز این چه شورش است که در خلق عالم است» و آیه شریفه «قُلْ هُوَ اللَّه أَحَد» به صورت ثابت نصب شود.

وی افزود: پاسخ دادند که این المان در زمان ناصر حاج‌محمدی طراحی شده بود و با توجه به اینکه در رشت میدانی به نام امام حسین(ع) مزین است معتقد بودیم که این المان باید آنجا نصب شود، ضمن اینکه برای میدان سرگل، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری المان دیگری در دست طراحی دارد.

زاهد یادآور شد: در نهایت مقرر شد این المان به دو بخش تقسیم شده و در مکان دیگری همچون مسکن مهر جانمایی شود.

وی با اشاره به اینکه عزت و ذلت دست خدای بزرگ است، تصریح کرد: در جلسه‌ای از اسم مبارک پیامبر(ص) اسم برده شد و با اندکی تاخیر از این بابت صلوات داده شد و پس از آن متوجه نگاه‌های فاطمه شیرزاد یکی از اعضای شورای شهر رشت شدیم و متعاقب آن در جلسه‌ای که خارج از صحن شورا برگزار شد یکی از دوستان از بنده سوال کرد که آیا با صلوات فرستادن بر پیامبر(ص) مشکلی دارم. فرستادن صلوات پس از شنیدن نام پیامبر(ص) در چهار مورد تاکید شده است و این مایه تعجب بنده شد و اعلام می‌کنم که هم بنده و هم تمام خانواده‌ام نسبت به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) ارادت همیشگی داریم.

Share