منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل اعلام کرد

تیراندازی افراد ناشناس به منزل مسکونی ۲ مأمور جنگلبانی

دو فرد ناشناس دیشب همزمان به منزل مسکونی دو جنگلبان آملی تیراندازی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل از تیراندازی شبانه دو فرد ناشناس به صورت همزمان به منزل مسکونی دونفر از جنگلبانان این اداره خبر داد و گفت: اینکه فرد یا چند نفراز مهاجمان ناشناس بودند، به طور دقیق مشخص نیست، اما در بامداد امروز شنبه ۱۸ فروردین، این افراد ناشناس در اقدامی هماهنگ و سازمان یافته، به منزل مسکونی دو تن از مأمورین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل تیراندازی کردند.

علی اصغر اسماعیل زاده افزود: در جریان اقدامات صورت گرفته به در ورودی منزل این دو جنگلبان چندین تیراصابت کرده و بلافاصله متواری شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری آمل اضافه کرد، با وجود تعداد تیراندازی، خوشبختانه به نیرو‌های منابع طبیعی و خانواده آنها آسیبی وارد نشد.

اسماعیل زاده اضافه کرد: درپی این حادثه، بلافاصله با دستور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران، منطقه ساری، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل از منزل دو جنگلبان بازدید و دلجویی شد.

وی یادآور شد: به منظور اقدامات قانونی بعدی و شناسایی و دستگیری ضارب یا ضاربان، جلسه اضطراری نیز برگزارشد.

روز ۱۳ فروردین وهمزمان با روزطبیعت نیز یکی از اشرارمنطقه به مقرنگهبانی منطقه ” آلشرود” از توابع بخش امامزاده عبدالله این شهرستان با سلاح سرد اقدام به تخریب پنجره و لوازم نگهبانی و شیشه خودروی سازمانی شرکت مجری طرح حفاظت از جنگل نمود و پس تخریب اموال دولت و برخورد با خودروی عبوری گردشگران، متواری شد..

روز دوم فروردین امسال نیز یکی از قاچاقچیان چوب در منطقه با حمله انتقام‌جویانه به مقر ایست بازرسی محمولات جنگلی بلیران در بخش دشت سر آمل باعث خسارت جزئی به ابن ایستگاه شده بود.

قاچاق چوب د رسطح جنگل‌های منطقه و جنگل‌های هیرکانی وبرخورد و شناسایی عوامل قاچاق چوب از جنگل درسال‌های اخیر باعث بروز مشکلاتی برای عوامل منابع طبیعی وآبخیزداری دربرخی از شهر‌های استان مازندران شده بود.

Share