رئیس اداره منابع طبیعی شفت عنوان کرد

شیوه های جدید قاچاقچیان جنگل | توقیف سمند و پراید حامل کاج و توسکا

رئیس اداره منابع طبیعی شفت، با بیان اینکه قاچاقچیان چوب با امکانات جدید و شیوه های جدید به قاچاق چوب روی آورده اند، گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره دو خودرو را در حال قاچاق چوب آلات جنگلی توقیف کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، حسین آبکار، از توقیف دو خودروی حامل چوب آلات قاچاق خبر داد و اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شفت موفق به کشف و توقیف یک دستگاه خودوری سمند حامل ۸۰ بسته سر تاج درختان جنگلی شدند.

وی چوب آلات مکشوفه را از نوع کاج دانست و افزود: خودروی توقیف شده تا سیر مراحل قانونی به پارکینگ انتقال داده شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شفت همچنین از توقیف یک دستگاه خودروی سواری پراید خبر داد و خاطرنشان کرد: این خودرو حامل چوب آلات قاچاق از نوع توسکا به متراژ ۰.۴۹ مترمکعب بود که توسط ماموران یگان حفاظت این اداره کشف و ضبط شد.

آبکار، با بیان اینکه فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی و خودروی وی هم تا پرداخت جریمه تعیین شده توقیف شد: قاچاقچیان از شیوه های جدید برای قاچاق چوب آلات جنگلی استفاده می کنند.

وی ادامه داد: قاچاقچیان چوب با امکانات جدید و شیوه های جدید به قاچاق چوب روی آورده اند، اما مطمئن باشند مامورین منابع طبیعی با کمک همیاران طبیعت و همراهی دستگاه های نظامی و قضایی عرصه را بر آنان تنگ خواهند کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی شفت، همچنین از کشف و ضبط ۱.۴۰ مترمکعب چوب آلات جنگلی خبر داد و عنوان کرد: دو قاچاقچی چوب در حین قطع درختان توسکای جنگلی در منطقه چوب تراشان دستگیر شدند و اره موتوری و خودروی متخلفین به همراه چوب آلات قاچاق توسط مامورین یگان حفاظت این اداره ضبط شد.

Share