در دیدار نماینده منتخب لاهیجان و سیاهکل با مدیر کل پست گیلان مطرح شد؛

بهره گیری از ظرفیت پست در راه اندازی بازار تجارت چای لاهیجان

در دیدار نماینده منتخب شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل در مجلس با مدیر کل پست گیلان، بهره گیری از ظرفیت پست در راه اندازی بازار تجارت چای لاهیجان مطرح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سلمان زارع منتخب مردم شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ضمن حضور در پست گیلان با محمدحسین هوشنگی مدیر کل پست گیلان دیدار و گفتگو کرد.

منتخب مردم شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های موجود شهرستانهای حوزه انتخابی خود به ویژه در حوزه کشاورزی، تولیدات بومی و صنایع دستی، کشاورزی را پایه و اساس استقلال هر نظام حاکمیتی دانست و احیای صنعت چای در لاهیجان بعنوان قطب کشت این محصول در کشور را از اولویت‌های مهم کاری خود برشمرد.

وی فراهم‌سازی زیر ساخت‌ها برای حضور سرمایه گذاران و جلب مشارکت مردم در توسعه اقتصادی را در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال خواستار شد و بر استفاده از بستر پست در راه اندازی بازار الگویی تجارت چای لاهیجان مبتنی بر ظرفیت‌های فناورانه تأکید کرد.

مدیر کل پست گیلان در این دیدار ضمن تشریح اقدامات پست گیلان در حوزه توسعه تجارت الکترونیک عنوان داشت: پست گیلان آمادگی دارد با استفاده از توان علمی مجموعه‌های دانشگاهی به ویژه فعالین حوزه IT و با بهره گیری از ظرفیت‌های لجستیکی موجود و فضاهای در اختیار نسبت به ایجاد بازار الکترونیکی فروش چای و محصولات بومی محلی در لاهیجان با هدف حمایت از تولیدات خرد و خانگی و ایجاد اشتغال پایدار اقدام نماید.

وی همچنین هم افزایی در سایر سازمانها و دستگاه‌های متولی با هدف توسعه اقتصاد دیجیتال در استان را خواستار شد و بر ضرورت برگزاری نشست‌های مشترک با تولید کنندگان و سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد بازار الکترونیک چای کشور در لاهیجان تأکید کرد.

Share