مدیرکل پست گیلان؛

ممیزی املاک در شهرداری‌ها نباید مقدم بر پایگاه داده مکانی باشد

هوشنگی با تاکید بر اینکه ممیزی املاک در شهرداری‌ها نباید مقدم بر پایگاه داده مکانی باشد، تصریح کرد: پایگاه داده مکانی پیش نیاز همه خدمات مکان محور برای همه دستگاه‌های اجرایی از آب و برق و گاز گرفته تا شهرداری‌ها و مالیات است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدحسین هوشنگی عصر روز یکشنبه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۲ در نشست خبری به مناسبت روز جهانی پست با تبریک این روز اظهار کرد: پست گیلان با ۴۱۱ کارمند و با استفاد از دفاتر بخش خصوصی و نمایندگی‌ها بالغ بر یک‌هزار مجموعه را در سطح استان گیلان در کنار خود دارد تا برای ارائه خدمت در کوتاه‌ترین زمان ممکن در کنار مردم باشد.

 گیلان دومین استان کشور پس از تهران در زمینه بسته امانت و پستی است

مدیرکل پست گیلان با تاکید بر اینکه برای برآوردن انتظارات مردم هنوز باید برخی کاستی‌ها را بطرف کنیم، تصریح کرد: طی یکسال اخیر نیز تلاش شد تا با توسعه زیرساخت‌های پست استان، افزایش سطح خدمت‌رسانی، ارائه سرویس‌های جدید و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای خلق محصول و بسترسازی متناسب با نیاز مردم و شیوه‌های نوین، قدم‌هایی برداشته شد.

هوشنگی با بین اینکه گیلان دومین استان کشور پس از تهران در زمینه بسته امانت و پستی است، یادآور شد: مجموع کل مرسولات پستی مبادله شده توسط پست گیلان در ۶ ماهه امسال بالغ بر ۶ میلیون مرسوله بوده که پست گیلان بالغ بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مرسوله بسته امانت و پستی را ساماندهی و به اقصی نقاط کشور ارسال کرد.

 پساکرونا واقعیت و نیاز پست را به همگان نشان داد

وی با تاکید بر اینکه در عصر فعلی، زندگی بدون پست ممکن نیست، گفت: پساکرونا واقعیت و نیاز پست را به همگان نشان داد و این افتخار ماست که در مجموعه‌ای حضور داریم که بخشی از نیازهای جامعه را برطرف می‌کند.

مدیرکل پست گیلان از تجهیز ناوگان حمل و نقل پست گیلان به چند کامیون جدید خبر داد و گفت: ما می‌توانیم سطح خدمات خود را به موسسات بزرگ و تولیدی استان، در سال رشد تولید و مهار تورم افزایش دهیم.

هوشنگی از تحقق ۱۰۳ درصدی تعهد پیش‌بینی شده توسط پست گیلان خبر داد و یادآور شد: اداره کل پست گیلان ششمین استان استان در تحقق ترافیکی کشور است درحالیکه سال گذشته در رتبه هشتم قرار داشتیم.

وی افزود: با تلاش‌های همکاران از رده دهم کیفیت به رده ششم صعود کرده‌ایم.

هوشنگی تسریع در توزیع مرسوله را انتظار به حق شهروندان دانست و اعلام کرد: در این زمینه نیازمند بازنگری هستیم چراکه با توجه به کاهش پاکت و افزایش مرسولات بسته و امانات در زمان توزیع باید بازنگری شود.

با تغییر رویکرد، نیازمند بازنگری در زمان توزیع مرسولات هستیم

مدیرکل پست گیلان دغدغه‌ها و گلایه‌های مردم را به حق عنوان کرد و گفت: با تغییر رویکرد، نیازمند بازنگری در زمان توزیع مرسولات هستیم.

وی با اشاره به رشد ۱۲۰ درصدی همکاری پست گیلان با فروشگاه‌های آنلاین، اظهار کرد: به عنوان استانی پیشرو موفق شدیم تا شانه با شانه با قدرت‌های بزرگ کشوری در حوزه واسط پستی گام برداریم و اولین واسط پستی استان گیلان را با استفاده از ظرفیت داخلی راه اندازی کنیم.

طرح تسریع در خوانش مرسولات در حال راه اندازی است

هوشنگی از تحقق تمام پیش‌بینی سهم استان در سرویس‌های نوین (الکترونیکی و راه دور) پستی خبر داد و گفت: پست گیلان در این زمینه بالاترین امتیاز را در این شاخص دریافت کرده و اولین مرکز نوآوری پستی در استان برای تحقق هوشمندسازی و استفاده از ظرفیت مراکز دانش‌بنیان با کمک دانشگاه گیلان راه اندازی شده و طی این مدت ۴ پروژه از استان گیلان به شرکت ملی پست معرفی شده که ۲ پروژه با عنوان لجستیکی از مبدا فرستنده تا مقصد و طرح تسریع در خوانش مرسولات در حال راه اندازی است.

مدیرکل پست گیلان با بیان اینکه در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه ۱۰ درصد رشد ترافیکی داشته‌ایم، یادآور شد: این درحالی است که رشد ترافیکی کل کشور منفی ۰.۹ بوده است.

در هر ماه، حدود یک میلیون مرسوله را میزبانی می‌کنیم

به گزارش دیارمیرزا، هوشنگی با بیان اینکه گیلان ششمین استان پرترافیک کشور است، تصریح کرد: در هر ماه، حدود یک میلیون مرسوله را میزبانی می‌کنیم و به طور متوسط ۵۵۰ هزار مرسوله صادر می‌شود و از ۴۵۰ هزار مرسوله وارده به استان حدود ۱۵ درصد آن به مقصد روستاها است.

وی ۵۹ درصد از کل محصولات صادره از مرسولات استان را شامل بسته و امانت عنوان کرد و گفت: این آمار پستی نشان دهنده جایگاه گیلان در حوزه تجارت الکترونیک است.

مدیرکل پست گیلان افزود: گیلان این ظرفیت را دارد تا در صورت همکاری همه دستگاه‌ها نظیر میراث فرهنگی، صمت، تعاون و… تبدیل به مرکز تجارت الکترونیک کشور شود.

هوشنگی با بیان اینکه گیلان در جمع ۸ استان برتر کشور، رتبه نخست عملکردی را دارد، افزود: رویکرد ما در ماه‌های آتی ایجاد دفاتر پستی متناسب با ظرفیت هر شهرستان است که یک نمونه آن تحت عنوان دفتر پستی چای در واجارگاه افتتاح شد و می‌توان کارهای بزرگی را در استان رقم بزنیم.

بازار خرده فروشی آنلاین در کشور ما هنوز بکر است

مدیرکل پست گیلان با بیان اینکه سرویس پست پیشتاز هم اکنون پاسخگوی نیاز مردم است، اظهار کرد: کسی را منع نمی‌کنیم اما سرویس پست سفارشی هم اکنون برای مردم اولویت توزیع ندارد و برای شبکه پست هم به صرفه نیست.

هوشنگی با بیان اینکه پست ارزان‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد، تصریح کرد: دلیل تاخیر در ارسال برخی مرسوله‌ها به دلیل خطای انسانی است.

مدیرکل پست گیلان با تاکید بر اینکه ۱۵ درصد درآمد تجارت اکترونیک ناشی از خرده فروشی آنلاین است، افزود: این عدد در کشور ما در حد یک الی ۲ درصد است و این یعنی اینکه بازار خرده فروشی آنلاین در کشور ما هنوز بکر است و ظرفیت بالایی برای رشد دارد.

هوشنگی با اعلام اینکه آقای محمدزاده نامه‌رسان شرکت پست گیلان رکورد کشوری را زده است، بیان کرد: در هفته جاری از ایشان و نامه‌رسانی که در کلاچای ۴۰ میلیون پول نقد را صاحبش برگردانده تقدیر می‌کنیم.

مدیرکل پست گیلان با بیان اینکه پس از یکسال کارگروه نظام نشانی مجددا آغاز شده، تصریح کرد: اینکه شهرداری‌ها با شرایط فعلی درحال هزینه کردن هستند هیچ کمکی به نظام نشانی استاندارد و پایگاه داده مکانی کشور براساس قوانین و مقررات نمی‌کند.

ممیزی املاک در شهرداری‌ها نباید مقدم بر پایگاه داده مکانی باشد

وی با تاکید بر اینکه ممیزی املاک در شهرداری‌ها نباید مقدم بر پایگاه داده مکانی باشد، تصریح کرد: پایگاه داده مکانی پیش نیاز همه خدمات مکان محور برای همه دستگاه‌های اجرایی از آب و برق و گاز گرفته تا شهرداری‌ها و مالیات است.

هوشنگی با تاکید بر اینکه منابعی که برای داده مکانی نیاز است یک چهارم ممیزی املاک است، بیان کرد: ما باید یک نشانی استاندارد داشته باشیم؛ مگر می‌شود در عصر فناوری اطلاعات که به دنبال تحقق دولت الکترونیک هستیم و بحث شبکه ملی اطلاعات مطرح است یک نشانی استاندارد نداشته باشیم؟!

مدیرکل پست گیلان گفت: مگر شهرداری به دنبال افزایش درآمد نیست؟! ممیزی املاک صرفا ساختمان را برای آن‌ها مشخص می‌کند.

هوشنگی با تاکید بر اینکه پایگاه داده مکانی یک الزام کشوری است، متذکر شد: در سال ۱۴۰۵ سرشماری ثبتی، مبنا براساس پایگاه داده مکانی و پلاک‌های هوشمندی است که باید ثبت شود و مامور سرشمار باید با استفاده از کیوآرکد برداشت اطلاعات کند و اگر این اتفاق بیافتد شما هیچگاه دیگر به سرشماری، ممیزی و آماربرداری نیازی ندارید و میلیاردها تومان سرمایه کشور حفظ می‌شود.

Share