مخابرات قصد دارد روند مطالبه گری را از بین ببرد

انجمن صنفی کارگری مخابرات گیلان از اخراج ۴ نفر از کارکنان شرکت مخابرات خبر داد

بر خلاف اظهارات مدیر منطقه گیلان در خصوص جزئیات اخراج چند تن از کارکنان شرکت مخابرات منطقه گیلان باید گفت که این اقدام به هیچ وجه ارتباطی به فرایند تغییر شرکت پیمانکار ندارد.

مخابرات گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کارکنان شرکت خدمات اول مخابرات ایران در اسفندماه سال گذشته با هدف بهبود وضعیت قراردادها، از اول امسال در قرارداد شرکت طنین ارتباط هشت‌بهشت (طاها) قرار گرفتند که این جابجایی موجب رنجش خاطر کارکنان شرکتی در شرکت مخابرات ایران ازجمله استان گیلان شد.

شرکت طنین ارتباط هشت‌بهشت (طاها) یک شرکت وابسته به مخابرات است که ۴۹ درصد سهام آن به شرکت مخابرات ایران، ۴۹ درصد به تعاونی مصرف کارکنان مخابرات ایران و دو درصد دیگر آن به تعاونی مسکن مخابرات تعلق دارد.

روز گذشته حسنی مریان مدیر مخابرات منطقه گیلان اعلام کرد که کارکنان شرکتی، نگران قرارداد جدید نباشند و این تصمیم به‌صورت سراسری برای همه کارکنان مناطق مخابراتی است و ضمن پرهیز از حواشی و انعقاد قرارداد با آرامش به کار خود ادامه دهند. وی همچنین اذعان کرد که کارکنان شرکت خدمات اول نقش بسیار مهمی در تحقق اهداف مخابرات دارند و از بازوهای اصلی شرکت مخابرات ایران هستند.

در همین راستا انجمن صنفی کارگری مخابرات گیلان در خصوص اظهارات اخیر مدیر مخابرات گیلان جوابیه ای صادر کرد، که عینا در زیر می آید:

بر خلاف اظهارات مدیر منطقه گیلان در خصوص جزئیات اخراج چند تن از کارکنان شرکت مخابرات منطقه گیلان باید گفت که این اقدام به هیچ وجه ارتباطی به فرایند تغییر شرکت پیمانکار ندارد. کارکنان اخراج شده که ۴ نفر می باشند همگی از اعضاء اصلی هیات مدیره انجمن صنفی کارگری مخابرات گیلان بوده اند که ۳ تن از آنان (نائب رییس، دبیر و خزانه دار صنف) تا ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ قرارداد کتبی داشته و اصلا تغییری در شرکت پیمانکار آنان ایجاد نشده است و ۱ نفر از آنان که رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارگری است به دستور مدیر منطقه گیلان با ۲۸ سال سابقه اصلا به ایشان قرارداد جدیدی ارائه نشده است تا امضاء نمایند. ماجرای اخراج فعالین صنفی نشات گرفته از مطالبه گری آنان بوده است که مدیر منطقه گیلان با سوء استفاده از قراردادهای موقت کار و یک سناریو از پیش تعیین شده و ممنوع الورود کردن فعالین صنفی قصد دارد ضمن ایجاد ترس در سایر کارگران، مقدمات انحلال انجمن صنفی را پایه ریزی کند و همچنین با فشار به پیمانکاران آنان را از ارائه قرارداد به این کارکنان منع نموده است. همگی این کارکنان و فعالین صنفی بالغ بر دو دهه سابقه کار در مخابرات دارند و مخابرات قصد دارد تا با اینگونه اقدامات و دست گذاشتن روی نفرات اصلی صنف کارگری استان روند مطالبه گری را از بین ببرد.

از زمان روی کار آمادن مدیر منطقه فعلی، برخوردهای قهریه به شکل چشم گیری افزایش یافته و کارگران شاهد بحران های بسیاری بوده اند. از اینرو ضمن رد تمام اظهارات مدیر منطقه گیلان در خصوص جزییات اخراج کارکنان، صراحتاً اعلام میداریم این اقدام سازمان یافته و با هدف اخلال در کار انجمن های صنفی (موضوع ماده ۱۷۸ قانون کار) بوده است.

به گزارش دیارمیرزا، حق پاسخگویی برای مدیر مخابرات منطقه گیلان برقرار است.

Share