سوالی‌که باید اعضای شورا پاسخ دهند؛

انتخاب رضی‌زاده به‌عنوان شهردار خمام؛ بر اساس کدام تجربه و رزومه ؟!

اعضای شورای شهر خمام باید پاسخ دهند که براساس کدام ویژگی‌ها و رزومه کاری امیر رضی زاده را به‌عنوان شهردار انتخاب کرده و آیا تمام جوانب منافع عمومی درنظر گرفته شده ‌است؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، روند انتخاب شهرداران طی سال‌های اخیر در شهر خمام همواره با چالش‌ها و حواشی متعددی روبه‌رو بوده؛ چالش‌هایی که ترکش‌های آن به شهر و شهروندان اصابت کرده است.

پس‌از تعلیق موقت ابوالحسن سیمایی و کش‌وقوس‌های زیاد، اعضای شورای شهر خمام در جدیدترین اقدام خود در آخرین جلسه شورا، در نهایت امیر رضی‌زاده را به‌عنوان شهردار منتخب خمام انتخاب نموند.

سرپرست سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان گیلان، مدیر تیم‌های ملی پاورلیفتینگ جمهوری اسلامی ایران، رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسکن مهر انزلی و ریاست هیات شمشیربازی انزلی و رییس هیات کشتی گیلان در کنار عضویت در هیات مدیره شرکت تعاونی امیران صنعت ایلیا منطقه‌آزاد انزلی از سوابق کاری و مدیریتی رضی‌زاده است.

اما نکته مهم این‌است که انتخاب رضی‌زاده به‌عنوان شهردار درحالی صورت‌گرفته که در صورت تائید این‌مصوبه توسط کمیته تطبیق فرمانداری خمام و پس‌از آن نیز صدور حکم شهردار توسط استاندار گیلان، رضی‌زاده اولین تجربه خود را به‌عنوان شهردار پشت‌سر خواهد گذاشت.

از سابقه چندماهه حضور در سازمان همیاری شهرداری که بگذریم – هرچند همین‌انتصاب هم عجیب و غریب بوده – عملا رضی‌زاده فاقد هیچگونه تجربه‌ای در حوزه مدیریت شهری است و طبیعتا ساخت‌و‌ساز مسکن را نمی‌توان در زمره مدیریت محسوب کرد. بنابراین اعضای شورای شهر باید پاسخ دهند که براساس کدام ویژگی‌ها و رزومه کاری این‌فرد را به‌عنوان شهردار انتخاب کرده و آیا تمام جوانب منافع عمومی درنظر گرفته شده ‌است؟

همچنین باید به این‌سوال پاسخ داده شود که آیا تمکن مالی رضی‌زاده و متمول بودن او، یا توصیه‌های نماینده اسبق بندرانزلی و همچنین برخی نمایندگان فعلی مجلس در این‌انتخاب تاثیری داشته است؟!

در پایان به رضی‌زاده هم دلسوزانه پیشنهاد می‌شود اگر به‌دنبال کسب رزومه برای خود است، بهتر است اولین تجربه شهرداری خود را از یک شهر کوچک و کم جمعیت آغاز کند؛ نه خمام که از سال ۱۳۳۰ شهردار داشته و هم‌اکنون درجه شهرداری آن ۷ است.

البته ذکر این‌نکته خالی‌از لطف نیست که برخی از شهروندان انزلی از روز گذشته در فضای مجازی با هشتگ #خمام_تسلیت انتخاب شهردار جدید خمام را به باد انتقاد گرفته‌اند.

Share