مهدی عاشوری: با شفاف سازی جایی برای متهم کردن دیگران باقی نمی ماند

استقبال از حضور هیات بازرسی در شهرداری خمام | شورای شهر ناظر بر عملکرد شهرداری است

رئیس شورای شهر خمام با استقبال از حضور هیات بازرسی در شهرداری خمام گفت: با این عمل می توان حسن نیت خود را در قبال شهروندان نشان داد.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهدی عاشوری رئیس شورای شهر خمام در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به استقرار هیات بازرسی استان گیلان در شهرداری خمام اظهار کرد: همانگونه که شهروندان از طریق رسانه‌ها مطلع شده اند، هیات های جداگانه ای از سوی اداره کل بازرسی استان گیلان از تاریخ ۱۸ خرداد لغایت ۱۶ تیر در شهرداری خمام، جمعیت هلال احمر استان گیلان، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان و بیمارستان شهید بهشتی انزلی به صورت دوره ای حضور پیدا کرده اند.

وی با تاکید بر ضرورت حرکت بر مدار قانون اظهار کرد: چناچنه شهروندان فهیم خمامی در خصوص عملکرد و اقدامات مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر خمام شکایت و اعلاماتی دارند می توانند به هیات بازرسی که در ساعات اداری در ساختمان شهرداری خمام مستقر هستند بصورت مکتوب و یا حضوری موارد خود را بیان نمایند و یا با شماره تلفن ۱۳۶ تماس حاصل کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر خمام در ادامه یادآور شد: شوراها به عنوان یک نهاد تصمیم گیر و تصمیم ساز خود نیز ناظر بر عملکرد مجموعه شهرداری هستند و مطابق آنچه که قانون اساسی و سایر قوانین شورا و شهرداری تعیین نموده، همه اعضا شورا از آنجایی که با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند صلاحیت نظارت بر عملکرد شهرداری به آنها واگذاره شده و این نظارت ها در قالب اقداماتی است که از سوی شهرداری گرفته می شود.

وی در ادامه با استقبال از حضور هیات بازرسی در شهرداری خمام گفت: با این عمل می توان حسن نیت خود را در قبال شهروندان نشان داد و از طرف دیگر امر تحقیق و تفحص در حوزه هایی از قبیل مالی و قراردادها و سایر موارد به دلیل ابهاماتی که ممکن است برای عده ای به وجود آید برطرف می‌شود.

عاشوری در پایان از همکاری و تعامل شهروندان خمامی که در بسیاری از تصمیم گیریها در کنار مجموعه مدیریت شهری هستند تقدیر و تشکر کرد و گفت: با شفاف سازی صورت گرفته در نهایت جایی برای متهم کردن دیگران باقی نمی ماند. مجموعه شورا و شهرداری اگر قانون را فصل الخطاب خود بداند هرگز در مسیر بیراهه قرار نخواهد گرفت و همه ما موظفیم در چهارچوب قانون حرکت کنیم.

 

Share