آمریکا: اطلاعات حمله تروریستی را با روسیه به اشتراک گذاشته بودیم

افزایش تعداد جان باختگان حمله تروریستی به سالن کنسرت کروکوس به بیش از ۶۰ نفر

منابع روسی بامداد شنبه اعلام کردند که تاکنون بیش از ۶۰ نفر در نتیجه حمله تروریستی به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که پس از حمله تروریستی به سالن کنسرت کروکوس، ۱۱۵ نفر در بیمارستان بستری شدند که ۵ نفر از آنها کودک بودند و بیش از ۳۰ نفر به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۰ نفر در نتیجه این حمله تروریستی جان خود را از دست داده‌اند، افزود: وضعیت ۶۰ نفر از مجروحان این حادثه تروریستی وخیم است.

یک شاهد عینی در گفت وگو با اسپوتنیک اعلام کرد که که پس از شلیک گلوله‌ها از سوی افرادی با لباس شبه نظامی و پرتاب نارنجک از سوی آنها، آتش سوزی در سالن کنسرت شهر کروکوس آغاز شد.

به گفته این شاهد عینی، سپس افراد حاضر در سالن برای فرار از تیراندازی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آنجا دراز کشیدند و پس از آن شروع به خزیدن کردند که بسیاری از آنها موفق شدند از سالن خارج شوند اما حدقل یکصد نفر در سالن محبوس شده‌اند.

وزارت بهداشت منطقه مسکو نیز به اسپوتنیک گفت که در حال حاضر بیش از ۵۰ تیم آمبولانس به منطقه حادثه برای ارائه خدمات پزشکی به همه نیازمندان اعزام شده‌اند.

وزارت شرایط اضطراری مسکو نیز با اعلام اینکه کار برای نجات افراد از پشت بام ساختمان با استفاده از مکانیزم‌های بالابر در حال انجام است، گفت: تاکنون حدود یکصد نفر توسط آتش نشانان از کروکوس خارج شدند.

همچنین اف اس بی (سازمان امنیت فدرال روسیه) نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که سازمان‌های ویژه اجرای قانون، تمام اقدامات لازم را در رابطه با آنچه در سالن کنسرت کروکوس رخ داد، انجام می‌دهند.

کمیسر حقوق بشر در فدراسیون روسیه نیز جمعه شب با انتشار بیانیه‌ای آنچه در سالن کنسرت کروکوس اتفاق افتاد را یک حمله تروریستی خواند.

آمریکا: اطلاعات حمله تروریستی را با روسیه به اشتراک گذاشته بودیم

شبکه خبری سی ان ان آمریکا جمعه شب به وقت محلی به نقل از «آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که دولت آمریکا در اوایل ماه مارس از احتمال حمله تروریستی در مسکو به تجمعات بزرگ، از جمله کنسرت‌ها آگاه شده بود.

این سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: در پی این اطلاعات، وزارت امور خارجه آمریکا برای شهروندان آمریکایی در روسیه یک هشدار عمومی صادر کرد.

این مقام آمریکایی تصریح کرد: دولت ایالات متحده آمریکا همچنین بر اساس سیاست دیرینه «وظیفه هشدار» خود، این اطلاعات را با مقامات روسیه به اشتراک گذاشته است.

سی ان ان گزارش داد، اوایل این ماه (مارس) سفارت ایالات متحده آمریکا در روسیه اعلام کرد که در حال رصد گزارش هایی است که افراط ‌گرایان در حال برنامه ریزی قریب‌الوقوع برای هدف قرار دادن تجمعات بزرگ در مسکو از جمله کنسرت‌ها هستند.

سفارت آمریکا به شهروندان آمریکایی هشدار داده بود که از تجمعات بزرگ خودداری کنند و روز جمعه، به دنبال آنچه که آنچه که آن را «گزارش هایی از یک حادثه تروریستی در کنسرت شهر کروکوس» اعلام کرد، به شهروندان آمریکایی توصیه کرد به روسیه سفر نکنند.

یک مقام آمریکایی نیز به شبکه خبری سی بی اس نیوز آمریکا گفت واشنگتن اطلاعاتی در دست داد که ارتکاب حمله تروریستی در تالار کنسرت شهر کروکوس روسیه توسط داعش را تایید می کند.

Share