دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گیلان؛

۳۰ درصد روستاهای گیلان تحت پوشش طرح یاریگران زندگی در روستا قرار گرفتند

اباذری اجرای طرح یاریگران زندگی در روستا را جزو اقدامات شاخص حوزه فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد در استان خواند و گفت: در سال ۱۴۰۲ با پیگیری‌های شورای هماهنگی و همکاری فرمانداران ۳۰ درصد از روستاهای استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یازدهمین جلسه شورای هماهنگی استان در سال ۱۴۰۲ با حضور مدیران دستگاه‌های عضو، به ریاست محمد جلائی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان برگزار گردید.

محمدعلی اباذری، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گیلان در این نشست از عملکرد حوزه مقابله با ورود و عرضه موادمخدر در استان ابراز رضایت کرد و افزود: افزایش کشفیات استان در سال جاری نشاندهنده هماهنگی و همکاری بسیار خوب دستگاه‌های قضائی، اطلاعاتی و عملیاتی است که زحمات این عزیزان قابل تقدیر است.

وی اجرای طرح یاریگران زندگی در روستا را جزو اقدامات شاخص حوزه فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد در استان خواند و گفت: در سال ۱۴۰۲ با پیگیری‌های شورای هماهنگی و همکاری فرمانداران ۳۰ درصد از روستاهای استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته است و امیدواریم با تداوم این روند مناطق و روستاهای بیشتری را پوشش دهیم تا افراد بیشتری بتوانند از برنامه‌ها و آموزش‌های پیشگیرانه بهره‌مند شوند.

اباذری ارتقاء سطح آگاهی جامعه بالاخص جمعیت روستایی را در کاهش گرایش به اعتیاد بسیار تعیین کننده و مهم دانست و افزود: اجرای برنامه‌های مؤثر فرهنگی می‌تواند سلامت و نشاط نسل آینده را تضمین کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همچنین به ابلاغ طرح جامع نوروزی برخورد با خرده فروشان و ساماندهی معتادان متجاهر از سوی دبیرکل محترم ستاد مبارزه با موادمخدر اشاره کرد و گفت: این طرح شامل برنامه‌هایی در حوزه‌های مقابله، درمان و اقدامات پیشگیرانه است و می‌بایست به دقت اجرایی شود.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها بتوانیم امسال نیز در اجرای این طرح سربلند باشیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار نیز ضمن تشکر از اقدامات دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی استان در حوزه‌های مختلف مبارزه با موادمخدر گفت: قاچاق موادمخدر و تجارت آن جزو چند تجارت پرسود جهان است و سود سرشار از این تجارت سیاه موجب می‌شود تا سودجویان به قاچاق موادمخدر روی بیاورند و این امر موجب گسترش بیشتر اعتیاد در جوامع مختلف از جمله کشور ما می‌شود. از آنجائیکه شبکه‌های قاچاق موادمخدر سازمان یافته و برنامه‌ریزی شده عمل می‌کنند طبیعی است مبارزه با آنان نیز بدون سازمان یافتگی و برنامه ریزی‌های دقیق به موفقیت نخواهد رسید.

وی همچنین از عملکرد پلیس مبارزه با موادمخدر استان در برخورد با قاچاقچیان و خرده فروشان تقدیر کرد و گفت: می‌بایست از ظرفیت جلسات شورای هماهنگی در جهت رفع مشکلات و انجام اقدامات عملیاتی استفاده شود و با سنجش خروجی اقدامات، ایرادات و نواقص کار را برطرف نمائیم.

جلائی همچنین اظهار کرد معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری آماده همکاری با دستگاه‌های عضو برای رفع هر گونه موانع و مشکلات در پیشبرد اقدامات حوزه‌های گوناگون عرصه مبارزه با موادمخدر در سطح استان بوده و اعضاء شورا می‌بایست بر حسب وظایف و حوزه فعالیت خود با قدرت در عرصه مبارزه با موادمخدر فعال باشند.

Share